Hej Sydjylland!
Spændende branche i har valgt at kaste jer ud i! At lave en ny firmaprofil fra scratch, kan dog hurtigt blive en besværlig opgave. Det er nemlig din samlede firmaprofil som skal gøre dig genkendelig ude i den store verden, så kunderne husker netop dig, frem for dine konkurrenter! Derfor kan det også godt betale sig, at brug nogle ekstra kræfter på netop denne del. Når man laver en ny firmaprofil, er der mange ting man bør have med i sine overvejelser.
Først og fremmest: Hvor langt skal navnet være? Hvad hedder dine konkurrenter? Hvad skal navnets budskab og betydning være? Skal forretningen kunne udvides udenfor Danmark? Der skal være en rød tråd imellem virksomhedens navn, logo og virksomhedens budskaber. Har i styr på farver, former og meta symboler? Måden man rammer den danske befolkning bedst, er ikke nødvendigvis den samme som i andre lande.
Har i jeres overordnede branding strategi på plads? Hvordan sikrer i, at jeres budskaber bliver set og husket, frem for jeres konkurrenters, i vores tids væld af informationer? En virksomheds navn, logo og brand som helhed, er utrolig vigtig, og må ikke undervurderes! En grundig tilrettelagt strategi kan betyde forskellen på succes eller fiasko. Derfor er mit råd, at i gør lidt mere ud af den del, frem for blot at spørge tilfældige mennesker på nettet. Med den rette rådgivning kommer i langt bedre fra start!
Dbh.
Benjamin