Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omdanne privat lejlighed til enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Efter flere timers søgen her på Amino og andre steder på google, så ser jeg mig nødsaget til at stille mine spørsmål her på Amino, og håber at et par kloge hoveder kan være behjælpelig :-)

Jeg købte for år tilbage lejlighed i København, og har selv boet der med min kæreste.
Her til efteråret skal jeg starte nyt job i Norge med start 1/10 for en 2 årig periode.

Jeg tænkte at udleje min lejlighed i perioden mens jeg er væk, og er selvfølgelig interesseret i at betale mindst muligt i skat.
Lejeren er fundet, og jeg kommer til at have 2000,- DK i overskud hver måned
Lejeindtægt +11500,- DKK
Månedlig udgifter - 9500,- DKK

Størstedelen af vores omkostninger bliver betalt i Norge, så vi har en fin mulighed for at spare op til noget nyt, når vi engang kommer tilbage til Danmark, så det er ikke noget med at jeg kommer tilbage og skal til at benytte mig af lejligheden i Danmark igen.

Jeg har en ambition om at opkøbe og udleje lejligheder, og tænkte at jeg kunne starte med den lejlighed jeg har i København.
Hvordan gøres dette på den bedste måde fra start af?

Kan jeg omregistrere min private lejlighed, og overdrage den til eksempelvis en enkeltmandsvirksomhed?
Er enkeltmandsvirksomheden den rette selskabform, hvis man eksempelvis ender op med 10-15 forskellige ejendomme?
Hvilke regnskabsprogram anbefaler I, til brug af ejendomsudlejning? Billy, Dinero eller Economic?

Er enkeltmandsvirksomheden overhovedet vejen frem, eller andre selskabsformer mere relevante?

Mvh. Frederik :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ejer lejligheden i et CVR mener jeg det får indflydelse på dit salg en gang som skattefrit uanset du bebor den - det må du checke

Ellers ville ApS være naturligt hvis målet er 10-15 ejendomme men skat er som sådan ikke lavere ved enkeltmandsvirksomhed eller aps før pengene er i dine lommer

Jeg synes du skal få råd omkring hvorvidt du ikke er bedst stillet ved at leje ud privat med bundfradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)