Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copyright på navne på kendte personer brugt som varenavne?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hjælper med at lave benarbejde for en kommende webshop. Jeg har givet varene navne efter historisk kendte personer. Som jeg har forstået det, er navne frigivet, når kunstneren har være død i 100 år. Men så er der lige de navne som der er tegnet særlig copyright på, H.C. Andersen fx. Han har været død i mere end 100 år, men der er tegnet særlig rettighed på navnet, så det kan man ikke bruge. Hvordan finder jeg ud af om de enkelte navne - som tilhører historisk kendte personer fra hele verden der har været døde i mere end 100 år - er blevet købt? Er der et særligt sted man kan gå hen og tjekke det? Eller skal man researche sig frem til om der mon er nogen som evt. har eneret på navnet? Jeg mener, selvom man ikke finder det på netten, kan man jo aldrig vide sig sikker - hvis ikke der findes et centralt register?

Tak for hjælpen!

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan søge her

https://www.rettigheder.dk/soeg?t=h+c+andersen

Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Uden at være sikker, men et generisk navn som H C Andersen er der da ingen der kan have copyright på. 

Hvis det er i forbindelse med hans værker jamen så kan sagen være en anden, omend jeg bestemt mener at alle kan oversætte hans bøger uden at betale penge til hans efterkommere. 

Men glæder mig til at høre andre. 

Tilmeldt 6. Aug 19
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Christian

Prøv at tage fat i patent og varemærkestyrelsen, de må kunne hjælpe dig.

et andet spørgsmål er dog hvad du sælger, hvor du mener at du er nødt til at bruge andres navne og "brands" for at sælge produkterne?

www.smartresponse.dk - Nordens førende performance-baserede affiliate netværk

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)