Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af tømrervirksomhed ved siden af almindelig arbejde.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Apr 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino.


Jeg har ved siden af mit almindelige arbejde som tømrer tænkt mig at starte mit eget lille firma.

Da jeg som sagt har 37 timers arbejde i forvejen, er det kun noget jeg har tænkt mig at drive i weekenderne til at starte med.

I forhold til regnskab, moms indberetninger, hvordan gør jeg det "nemmest"? Forstå mig ret ved jeg godt det hele ikke kommer af sig selv, men havde tænkt mig dinero/billys billing, da jeg kender mange der har haft gode erfaringer med dette indenfor regnskab samt moms.

Og ville i anbefale at man får startet APS selvskab fremfor enkeltmandsvirksomhed og hvor meget mere kræver APS fremfor enkeltmandsvirksomhed, da jeg som sagt indtil videre kun laver småopgaver i weekenderne.
Har alt værktøj, stillads osv. Det er bare at den del med regnskab og opstart jeg mangler hjælp til :) 

Mvh Troels 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

TroelsP93:
Da jeg som sagt har 37 timers arbejde i forvejen, er det kun noget jeg har tænkt mig at drive i weekenderne til at starte med.

Har du undersøgt om din arbejdsgiver vil acceptere at du starter selv - hvad står der i din ansættelseskontrakt? 

Ved du hvordan du laver tilbud  .... osv. 

Tilmeldt 13. Apr 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn.

Min mester er helt indforstået, så længe jeg ikke tager hans kunder selvfølgelig.

Jeg har været med på sidelinjen hos min mester under forskellige tilbudsgivninger, så det er jeg egentlig indforstået med :-)

Men hvordan er det med pengene jeg tjener i virksomheden, nu jeg har fast arbejde hos min mester. Skal jeg betale 22% i skat af overskuddet i firmaet og så derefter betale 37% før jeg kan trække det ud til mig selv?

Fra Købenahvn
Tilmeldt 8. Aug 19
Indlæg ialt: 1
Fra  We Work IT Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Troels,

Jeg synes du skal prøve at kontakte Valmi - det er godt nok for elektrikere, men det kan jo være de kan guide dig videre til et lignede site for tømrer.

Held og lykkke med det.

Hilsen
Søren
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troels,

Hvis du står og søger hjælp til alle de ting man skal have styr på når man skal starte egen virksomhed, så kan Startup Central hjælpe dig.

Her vil du blandt andet få adgang til over 40 coaches som kan hjælpe dig med det du har brug for.

Derudover får man som medlem muligheden for at købe billy's billig for kun 1 krone det første år og det er selvfølgelig deres premium udgave

Angående virksomheds stiftelse, så vil jeg anbefale dig med et enkeltsmands når det kun er små projekter, men ved du f.eks at det bliver seriøst om 2-3-4 måneder så kan det godt være en god ide tage en ApS til at starte med :) 

Med venlig hilsen
Mathias 

Fra Vejen
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 139
Fra  BL-Group Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Troels 

Jeg vil klart anbefale at oprette en enkeltmandsvirksomhed hvis du kun udfører småopgaver uden risiko. 

Hvis du forventer at omsætte for mere end 50.000 kr. indenfor en 12 måneders periode, skal du momsregistreres. Dette er dog først når du forventer/kan se ud nærmer dig grænsen. 

Dinero/Billys er ganske fint til at starte med, jeg vil dog anbefale proversionen af dem begge som en start. Ellers findes der også en "basic" version af Economic til nogenlunde samme pris og med de funktioner du har brug for. 

Hvis du har flere spørgsmål, skal du være velkommen til at spørge på jonas@bl-group.dk eller på tlf. 26 31 81 54, så skal jeg nok hjælpe uforpligtende. 

God aften. :) 

Tilmeldt 22. Apr 18
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troels

jeg tog selv springet i sammen branche for nu ca 1,5 år siden. 

Det nemmeste og bedste til at starte med, er at du opretter et Enkeltmandsfirma/personlig ejet virksomhed. Du skal moms registreres med det samme, da der bare skal en opgave til, så er du over de 50000 i omsætning.

Mit råd er helt klart, at når nu din mester er indforstået med dit valg, så foreslå ham da, at han kan leje dig ind på regning ! Derved kan du holde fri når firmaet har brug for at du laver dine opgaver. Og din mester kan nok spare lidt kroner i det lange løb. Han skal ikke betale, feriepenge, forsikring o.s.v til dig. Ulempen er også, set fra din side, at han kan ringe og sige, du behøves ikke lige komme de næste par uger, der er ikke lige så meget.

Men i denne branche er det rigtig meget netværk ! For nogle kontakter til nogle andre små håndværkere, smede, elektrikere og murer. Så kan i smide lidt arbejde efter hinanden :-) Det er en rigtig god måde at få nye kunder på !

Når du så får dine nye kunder, Så har kunden ALTID ret ! I starten kan det helt sikkert betale sig at sluge et par kameler, for at være sikker på at kunden er tilfreds og ringer igen ! og ikke mindst kunne finde på at anbefale dig til at andre. Det gjorde jeg selv og det har helt sikket givet pote i forhold til at folk nu ringer igen efter mig :-)

vh

Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Troels om du skal oprette en enkeltmands virksomhed eller et selskab er op til den risiko du tager. Hvis risikoen er stor så opret et selskab ellers så opret en enkeltmands virksomhed.

Mht. Risiko skal forstås således risikoen for at du kommer i gæld resten af livet p.ga en eller anden fuck up du kommer til at lave. Det kunne jo evt være at du blev en smule sjusket hos en kunde en gang i fremtiden og han så får hele garagen i hovedet... Altså ikke fordi jeg tror at du er en sjuske men alt kan ske i en verden med murphys lov.

Tilmeldt 7. Apr 19
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger Dinero og kan helt klart anbefale det! Det er super let og brugervenligt og så er deres support fantastisk :)

Jeg arbejder med digital markedsføring på min side om gratis lydbøger :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)