Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skat kræver penge fra lukket firma

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 19
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg havde et firma i 5 år (APS) , som så blev tvangsopløst i marts
via advokatfirma
der var ca 18000kr på firmakontoen
efter advokaten så havde gjordt det han nu skulle , undersøge om skyldnere osv skrev han en opgørelse
hvad jeg kunne se at han havde taget ca 15000kr for sit arbejde , og så fik jeg 3000kr tilbage
hermed skulle jeg da mene at sagen så er lukket

så idag får jeg en mail fra advokaten hvor han skriver at jeg skal tilbagebetale de 3000kr til ham
og han har vedhæftet en regning fra skat på 5000kr som også skal betales

men da firmaet var et APS ,og kassen nu er tømt ( primært grundet advokatsælær ) er der vel ikke noget at komme efter , eller hvad

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

woodi:
jeg havde et firma i 5 år (APS) , som så blev tvangsopløst i marts
via advokatfirma
der var ca 18000kr på firmakontoen
efter advokaten så havde gjordt det han nu skulle , undersøge om skyldnere osv skrev han en opgørelse
hvad jeg kunne se at han havde taget ca 15000kr for sit arbejde , og så fik jeg 3000kr tilbage
hermed skulle jeg da mene at sagen så er lukket

så idag får jeg en mail fra advokaten hvor han skriver at jeg skal tilbagebetale de 3000kr til ham
og han har vedhæftet en regning fra skat på 5000kr som også skal betales

men da firmaet var et APS ,og kassen nu er tømt ( primært grundet advokatsælær ) er der vel ikke noget at komme efter , eller hvad

tvangslukket - = den advokat er kurator i boet går jeg ud fra - Omkostningerne er så til skifteretten og ja - til kurator, som jo ikke arbejder gratis.. Han vil så givet have begrundet hvorfor han mener de 3.000 skal tilbagebetales- specielt hvis det er ham selv der har frigivet de 3.000 kr i første instans

Han vil givet også have begrundet den regning fra skat. Hvis det er til selskabet, ja så har du ret i at, hvis der ikke er flere penge, så har skat tabt de penge men der kan jo være omstændigheder der gør, at du selv personlig kan hænge på en skat - f.eks mener jeg det kan opstå, hvis du har hævet løn men ikke indbetalt den tilhørende skat for løn til dig selv

normalt vil du have ret - men kurator (advokaten) vil givet have begrundet præcis hvorfor du skal betale 3000 kr ind og betale skatten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)