Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import til Danmark fra Japan

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 10. Aug 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino!

Jeg står og er i færd med at skulle oprette en enkeltmandsvirksomhed, og alt der hører til. Det omhandler import af brugte varer fra Japan til, såsom tasker og tøj. Jeg står i en udfordring med HS-koder, for at beregne den told der skal betales for varerne som erhvervsdrivende.

Eksempelvis er HS-koden for en bestemt taske 42.02 21, men hvad er de resterende 2-4 cifre, der angiver at de kommer fra Japan? Jeg har søgt forgæves i et stykke tid, og kan simpelthen ikke finde ud af hvad de er. Er det mig der misforstår noget i forhold til det? Er stadig i de begyndende stadier, så alt hjælp og yderligere tips til udførsel af projektet modtages med kyshånd.

På forhånd tak,
Frederik
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

I Danmark bruger man ikke HSkoden, men den kombinerede nomenklatur,  de første 6 ciffre i HS og KN er identiske.  Brug toldtariffen og så opundet 42.02.21 så vil kunne se hvad de sidste ciffere dækker over,så vælger du den der passer bedst til dit produkt.

Husk iøvrigt er det er oprindelses landet (det land hvor varen er fremstillet) der bestemmer toldsatseN.

Tilmeldt 10. Aug 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusinde tak for svar!

Nu ved jeg ikke om det er noget du er skarp på, men hvad har det af betydning, at det fx er brugte tøjvarer man importerer til DK fra Japan, som er fremstillet i Italien? Hvordan skal jeg forholde mig til det, og skal der overhovedet betales told af en vare hvis den er fremstillet indenfor EU, men importeret fra Japan herhjem?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

frederikholm:
Tusinde tak for svar!

Nu ved jeg ikke om det er noget du er skarp på, men hvad har det af betydning, at det fx er brugte tøjvarer man importerer til DK fra Japan, som er fremstillet i Italien? Hvordan skal jeg forholde mig til det, og skal der overhovedet betales told af en vare hvis den er fremstillet indenfor EU, men importeret fra Japan herhjem?

når varen er kommet til Japan fra Italien så er den fortoldet i Japan og så vil der være told når den kommer til DK - og told vil være ud fra varens pris + fragt og varens pris vil blive checket ved fortoldning- enten ved at speditøren kender den eller posten kræver bevis eller der er faktura som svarer til det du har betalt med varen , så den kan fortoldes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Aug 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John! Tak for svar.

Hvis vi så siger at fakturaen man er i besiddelse af står på japansk, er det så muligt at forudanmelde det til speditøren?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

frederikholm:
Hej John! Tak for svar.

Hvis vi så siger at fakturaen man er i besiddelse af står på japansk, er det så muligt at forudanmelde det til speditøren?

næppe alle kan behandle en rent japans faktura nej - men de fleste der sender fra Japan kan vel også lave den på engelsk. Nogen gange må man ud i lang behandling og vise hvad man har overført i netbank mm - Kræv faktura på engelsk og at den svarer helt til det som overføres i netbank

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
så vil der være told når den kommer til DK - og told vil være ud fra varens pris + fragt og varens pris vil blive checket ved fortoldning- enten ved at speditøren kender den eller posten kræver bevis eller der er faktura som svarer til det du har betalt med varen , så den kan fortoldes

Det er ikke korrekt, det er varen oprindelsesland der bestemmer om der er told på varen eller ej, da varen har oprindelsesland i EU er ikke told på varen, om det så er muligt at bevise at varen har oprindelse i EU er måske vanskeligt. 

Tilmeldt 10. Aug 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Men det er bare godt og vel alle fakturaer på køb i butikker eller gennem online platforme, der minder om Den blå avis, der står på japansk... Tænker du så, at en speditør vil kunne oversætte den? For det er simpelthen ikke muligt at kræve dem på engelsk. Ville det alternativt være nemmere at udforme sin helt egen faktura med underskrift, dato, navne, adresser osv?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

frederikholm:
Men det er bare godt og vel alle fakturaer på køb i butikker eller gennem online platforme, der minder om Den blå avis, der står på japansk... Tænker du så, at en speditør vil kunne oversætte den? For det er simpelthen ikke muligt at kræve dem på engelsk. Ville det alternativt være nemmere at udforme sin helt egen faktura med underskrift, dato, navne, adresser osv?

nej det tænker jeg ikke en speditør kan - om du kan lave afregningsbilag - som så stemmer præcis med det du overfører i netbank med fragt osv - ja måske Visse ideer er bare svære at føre ud i livet hvis ikke leverandøren kan andet end udklip fra en japansk avis

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

frederikholm:
Hvis vi så siger at fakturaen man er i besiddelse af står på japansk, er det så muligt at forudanmelde det til speditøren?

Normalt forudanmelder man ikke noget til speditøren.  Det smarteste er at bruge et at de store kurerfirmaer, da toldbehandling er inkluderet fragtprisen, de vil også sikre sig at de har alle relevente toldoplysninger før pakken sendes af sted fra Japan.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)