Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investeringsbudget moms

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg står foran et starte en virksomhed, hvor jeg skal låne nogle penge i banken.

Jeg har udarbejdet et investeringsbudget - og her kan jo se at det skal gøres ex moms. Og her kommer så spørgsmålet - måske en smule basalt.

Hvis investeringbudgettet er ex moms, men de penge jeg behøver er jo inkl. moms - bl.a. til betaling af opførelse af ny bygning. Hvordan gør man så dette - for jeg behøver jo pengene inkl moms, da det er således jeg skal betale entreprenøren af bygningsopførelsen?

Jeg skal ca. bruge 300.000 inkl moms til betaling af bygningsentreprenøren - men ex moms af dette er jo kun 225.000 kr. Og det jeg ønsker at bede banken om er jo de 300.000 og ikke kun 225.000....?

Håber det giver mening.

Tak,

Ebbe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvor det fremgår at investerings budget skal være ex moms men det må du så høre banken om

Budget ex moms er generelt driftsbudget, da moms ikke er del af overskud eller underskud - men til investering skal man, som du jo også er inde på, naturligvis tænke likviditet og her spiller moms jo ind - salgsmoms minus købsmoms. Købsmoms læger man jo ud, og får først retur 3,x måneder efter, og i den periode skal lånet jo kunne dække den likviditet, så jeg ville som bank, ønske et likviditetsbudget -se evt - under budgetdelen http://johnhannover.blogspot.dk/2014/10/forretningsplan-og-budget.html 

Budget er også godt med i ebog eller paperback der dækker i princip alt det vigtige for både personlig virksomhed og selskaber - e-pub eller paperback https://jh-e-books.blogspot.com/2019/06/update-af-startup.html opdateret med nye skattetal og IVS regler mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Feb 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)