Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kontakter man hvis bogføringsloven ikke bliver overholdt

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, men det var byretten sku ligeglad med, da de så, det som om jeg havde brudt en aftale. Derfor skal det med i anken:-)

Jeg vil heller ikke stå i en situation, hvor jeg bliver dømt til at betale og fakturen ikke er i deres regnskab

Tak for hjælpen

Johnny

Fra København
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Har gjort alle de ting. Men  desværre over telefonen, da vi var på talefod på det tidspunkt. senere kom det over på mail.

Retten har ikke taget hensyn til dette.

Lige nu er firmaet også meldt til sikkerhedsstyrelsen angående EREF værdier som de skulle udregne. De viser sig at være forkerte.

Desuden manglende der også CE mærkning.

Det var retten også ligeglad med. derfor venter jeg på en afgørelse fra sikkerhedsstyrlesen som måsker siger det ikke lever op til danske krav.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Jakobsen:

Jep, men det var byretten sku ligeglad med, da de så, det som om jeg havde brudt en aftale. Derfor skal det med i anken:-)

Jeg vil heller ikke stå i en situation, hvor jeg bliver dømt til at betale og fakturen ikke er i deres regnskab

Tak for hjælpen

Johnny

hvordan har du planlagt at kontrollere deres regnskab for om de bogfører deres fakturaer? Selv hvis du nævnte det i retten, vil retten da formentlig udgå fra, at naturligvis er den det, når den nu ER fremsendt og tilmed del af en retssag. Du skal ikke regne med retten sætter skat i bevægelse og heller ikke med at politi tager sådan en, så hvad er planen for at sikre dig, at de bogfører deres fakturaer - og i det hele taget fører regnskab korrekt?

Jeg ville koncentrere mig om at vinde anken og lade resten være - du vinder ikke på en helt løs anklage

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går da stærkt ud fra, at hvis jeg bliver dømt til at betale en fakture, at den så eksiserere i deres regnskab.

Det er jo det der er hele spørsmålet og det jeg vil finde ud af.

kort sagt.

Jeg er blevet dømt til at betale, fordi jeg har brudt en aftale.

Jeg har aldrig modtaget en fakture eller en rykker

Eref værdier og CE mærkning opfylder ikke danske krav.

jeg vil ikke lægge mig flat på ryggen

Johnny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Jakobsen:

eg har aldrig modtaget en fakture eller en rykker

Eref værdier og CE mærkning opfylder ikke danske krav.

jeg vil ikke lægge mig flat på ryggen

det skal du da heller ikke - men det er da klart du skal sige du ikke har modtaget faktura - mon så ikke de viser en - ellers er det jo meget mærkeligt, og når de så gør det - så kan du jo nok ikke komme længere med om de bogfører den, men retten dømmer dig normalt ikke til at betale hvis du kan påvise der aldrig har været eller bliver en faktura.
Dernæst er kampen om CE og alt det andet det afgørende - og ikke om du føler du snyder med fakturaen - for det får du næppe retten til at gå ind i, så længe de fremlægger en faktura til betaling

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som start skal jeg sige jeg sætter pris på dine ord.

Ja det skal gøres meget klar for dommeren i landsretten, da den tidligere dommer godtog et tilbud som var forkert udregnet i momsen og accepterede deres faktura.

Der er jo det der er hele pointen med, hvorfor jeg skriver her for at bliver klogere.

Det er meget nemt. De har skrevet det til en forkert e-mail. Lavet en kopi af mailen og gensendt den uden faktura, men med tilbuddet som er forkert udregnet som tidligere beskrevet.

Resten med CE og Eref værdier har jeg styr på

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Jakobsen:

Resten med CE og Eref værdier har jeg styr på

Det er irrelevant, det samme er manglende fakturaer og forkert moms.

 

Det eneste som betyder noget, særligt i næste instans (landsretten) er den aftale- og købsmæssige proces.

 

Alt vægt fra en dommer(e) kommer til at ligge på aftalen og ikke formalia i form af en manglende faktura. Kan din modpart løfte bevisbyrden (hvilket de allerede har gjort en gang) for at der ligger en aftale, så falder alt det regnskabstekniske bort (i hvert fald i forhold til retsprocessen).

Hvis aftalen først er til stede så kommer selve købet; kan du bevise nogle mangler ved varen eller leveringen, herunder CE værdier og lign., så kan du måske få et forholdsmæssig afslag i prisen.

 

I øvrigt, møder du i retten uden advokat eller juridiske vejledning på forhånd? Hvis ja, så er risikoen for at tabe igen meget større! Fremmøde i retssal foregår efter juridiske spilleregler, herunder juridisk taktik og proces, og forstår man ikke de spilleregler så kan du have nok så meget ret i din påstand og samtidig gå derfra som taber. Den præmis skal du kende på forhånd.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Johnny

Dette er en tråd med mange indlæg og svar, hvilket gør det meget svært at følge med i hvem du svarer når du ikke benytter "citér-funktionen".

Jeg vil gerne opfordre dig til at gøre brug af funktionen når du besvarer indlæg, det gør det meget lettere at bevare overblikket og dermed give gode svar og indlæg i debatten. Det gør værdien af tråden meget større for dig og andre der læser den senere.

Held og lykke med "projektet"
/Brian

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Johnny

Johnny Jakobsen:
Jep, men det var byretten sku ligeglad med, da de så, det som om jeg havde brudt en aftale. Derfor skal det med i anken:-)

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad det er byretten er ligeglad med, men hvis retten er "ligeglad" med dine argumenter så er det enten fordi de ikke er relevante i forhold til sagen eller fordi din advokat (eller du selv) har fremlagt dem forkert.

/Brian

Fra København
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker rigig mange gange for de fine ord.

Det var derfor jeg skulle have hørt fra dig først, men ingen advokat har svaret på dette. selv om jeg har spurgt flere gange

ok til det med fakturen

ja der har de gjort ved at lyve, da de siger det har sendt Eref værdierne til mig. Jeg havde aldrig en mulighed for at sige at det passer ikke og de skulle heller ikke bevise det.

Derfor er de meldt Sikkerhedsstyrelsen som et sted mellem 5 til 7 gange har fået papier der var forkerte andgående CE mærkning og Eref værdier

via akteinsigt må de ikke sælge vinduer og døre før de dukomenter CE mærkning og Eref værdie

Jeg venter på en afgørelse fra Sikkerhedsstyrelsen, som forhåbenligt kan vende om på det.

Har haft advokat på hele vejen og vuder alt efter udfaldet fra afgørelsen.

mange hilsner

johnny

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)