Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsfirma og moms

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg har bestilt en masse sager til privat brug fra Bali

De sager er der nu nogle som gerne vil købe af. derfor overvejer jeg at starte et enkeltmandsfirma og sælge ud af det.

Nu når alt som udgangspunkt er købt privat. er det så muligt at starte et enkeltmandsfirma og trække momsen fra det jeg har købt fra Bali, samt fragt, levering og andre udgifter jeg havde med at få det hjem ?

Tak

MVH

Dennis

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

dennissbh:

Hej. 

Jeg har bestilt en masse sager til privat brug fra Bali

De sager er der nu nogle som gerne vil købe af. derfor overvejer jeg at starte et enkeltmandsfirma og sælge ud af det.

Nu når alt som udgangspunkt er købt privat. er det så muligt at starte et enkeltmandsfirma og trække momsen fra det jeg har købt fra Bali, samt fragt, levering og andre udgifter jeg havde med at få det hjem ?

Tak

MVH

Dennis

 

nej - Du kan evt sælge det fra dig selv privat ind i dit enkeltmands men du kan ikke trække andet fra - end den pris du sælger det ind for, og den må absolut ikke værre højere end du som firma selv kunne importere tingene for uden moms. -hvis dit firma er momsregistreret.

Det skal nok gå godt, men aldrig sælge ind til mere end du kunne købe til som firma uden moms - men med den fragt som firmaet vel også skulle af med ved fornuftige køb. 

og i princip må man ikke privat importere for videresalg fra uden for EU - men det var jo heller ikke din plan - så du vil ikke kunne få noget ud af moms - som betalt ved import som jo så heller ikke var med firma for øje

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar, John.

Kan det firma jeg evt starter op købe varerne til den pris jeg privat faktisk har endt med at give i alt, når fragt, håndtering osv er medregnet?

Og så sælge det videre ?

Eller skal jeg holde mig til kun at opkøbe varerne til pris jeg har givet privat kun for selve varerne?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Den pris dit firma kunne købe dem for idag ved at købe den ind fornuftigt - og det ville så være uden at betale moms jo - men med fragt - 

Se I alle fald til at kunne dokumentere de priser og at det så er ex moms prisen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)