Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med ejendomsinvestering: spørgsmål om krav til indkomst mv.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 15
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer. 

Jeg har nogle spørgsmål omkring ejendomsinvestering. 



1) Jeg kan forstå, at der gælder en regel om at man ikke må optage realkreditlån for mere end 4 x hustandsindkomst. Men gælder det også selvom pengene skal bruges udelukkende på ejendomsinvestestering, gennem f.eks. Brickshare.dk? 




Jeg har en bolig med friværdi. Lad os antage, at friværdien er 1 mio. kr. Jeg har derfor tænkt på en investeringscase,  der lyder som følgende: 

Jeg optager et lån med sikkerhed i ejendommen til 1 mio. kr. (friværdien). 

De 1 mio. kr. investerer jeg i ejendomme, gennem f.eks. Brickshare.dk 


Den andel jeg får hos brickshare.dk er jo ikke behæftet. Så kan jeg vel tage ud og låne 1 mio. kr. med sikkerhed i denne andel, hvorefter jeg kan investerer i en andel mere, der heller er behæftet og så forsætte med at stifte mere gæld med sikkerhed i de enkelte andele. 


Jeg vil til ovenstående investeringstrategi spørger jer om følgende: 

2.1) hvad er jeres erfaring med at stifte gæld med sikkerhed friværdi som jeg nævner ovenfor. Er realkreditten med på sådan en idé?


2.2.) hvilken risiko kan der være forbundet med min strategi


På forhånd tak.

Vh. Frederik Larsen

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kreditforeninger har lidt forskellige regler. Du kan maks låne 80% af vurderingen/købsprisen hos KF. Forskellen ligger i hus nr 2, 3 etc. hvor der erlidt forskel på, hvor nogle tillader maks 60% belåning mens andre tillader 2 huse med 80%.

Jeg vil garantere dig, at kreditforeningen ikke vil låne dig med sikkerhed i en Brickshareandel, da det er at regne for en fondsinvestering og ikke en boliginvestering fsv angår belåning hos kreditforening.

Risikoen ved at låne med sikkerhed i fond, som er købt for lånte midler kan du se som samme usikkerhed som ved gearet produkt. Et fald i boligmarkedet vil have effekt på hele din portefølje, det har flere prøvet før dig. 

Tilmeldt 19. Sep 15
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. 

Er du sikker på det med at de ikke vil belåne med sikkerhed i en brickshare andel? Jeg kan ikke rigtig se, hvad forskellen er på om de får sikkerhed i en brickshare andel kontra hvis de fik sikkerhed ved at jeg selv købte og administerede ejendommen? 

Vil det sige, at 80% kan belånes i det første hus, og at de penge jeg bruger på at købe nr. 2 ejendom kun kan belånes med 60%? Og i så fald, hvorfor? Ejendom nr. 2  er jo 100% gældsfri, idet pengene der er brugt til at købe ejendom nr. 2 er blevet tinglyst i ejendom nr. 1 som havde friværdi.  

Når du siger, at der er risiko ved at ejendomsmarkedet går ned, så tænker du vel priserne på ejendomme og ikke, at der kan være perioder, hvor lejemarkedet er dødt, hvilket er utænkeligt i storkøbenhavn? Således vil denne risiko jo ikke være relevant, hvis målet med investeringen er løbende lejeindtægter og ikke et afkast for øje. Så kan man nemlig køre 10 års afdragsfrit og omlægge (evt. sælge hvis det er gode tider). 


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du ikke tror det korrekte svar, var det så ikke lettere at ringe til en kreditforening - eller skrive - samme spørgsmål du stiller her direkte til en kreditforening, og få svaret fra dem?

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Sep 15
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Godt tænkt. Jeg har faktisk allerede skrevet til dem i dag. Det er dog ikke et spørgsmål om at jeg ikke betror de indkomne svar. Jeg ved bare ikke ret meget, hvorfor jeg gerne vil have uddybet nærmere. Og så synes jeg også, at der er en vis fornuft i at stille sig kritisk til tingene af hensyn til informationsværdien her på Amino.dk, der gerne skulle have en hvis standard. 

God aften. 

Venlig hilsen 

Frederik. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

gallup0938:
Og så synes jeg også, at der er en vis fornuft i at stille sig kritisk til tingene af hensyn til informationsværdien her på Amino.dk, der gerne skulle have en hvis standard. 
skulle den gerne - og den der svarede dig hører til high-end i den standard kan jeg sige - men tro mig - der er skam her - ganske som på facebook - også masser af svar som er helt i skoven også. Derfor kreditforeningen (eller et par stykker af dem) som den mere sikre løsning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Sep 15
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne ikke være mere enig! :-) 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)