Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirk og ændring af forskudsopgørelse

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er nyoprettet enkeltmandsvirksomhed og skal ændre min forskudsopgørelse, men jeg forstår ganske enkelt ikke den beregning som SKAT kommer frem til. Jeg tilretter min lønindkomst under "Indkomst og betalt skat indtil ændring" i felt nr. 535 ved at trykke på lommeregneren. Der er markeret med rød stjerne i august måned.
- Skal jeg her skrive 0 eller skal jeg skrive det jeg regner med at have tjent i august måned i min virksomhed?
- Jeg har også angivet det beløb (15.000,-) jeg regner med at have i overskud i min virksomhed i rubrik 221 - Overskud af selvstændig virksomhed....

jeg trykker beregn og så fortæller den hvad mit fradrag er ændret til. Men der står intet om at jeg skal betale b-skat eller rater. Kan det passe? Selv hvis jeg ændrer i mit overskud af virksomhed til det dobbelte, altså 30.000,-, så kan jeg ikke se hvad jeg skal betale i B-skat.
Jeg er godt klar over at det er lavt sat i overskud, men det er worst case scenario jeg sidder med.

Jeg er kørt noget fast i det, så håber nogen kan hjælpe mig videre.
Tilmeldt 24. Jun 17
Indlæg ialt: 27
Fra  AM Entertainment Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! 

Nu er jeg på ingen måde ekspert på dette område - tværtimod vil jeg næsten sige. Men jeg har selv stået i en lignende situation. Først og fremmest synes jeg også at det er tæt på UMULIGT at finde hoved og hale i det derinde. Men lidt forstod jeg dog - jeg går ud fra du har faste indtægter fra en arbejdsgiver evt. Kan det ikke ske at skatten der bliver lidt højere så du betaler b-skatten derigennem?

bryllupideer.dk - Alt hvad du skal bruge til brylluppet!

Tilmeldt 19. Aug 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ingen faste indtægter fra anden arbejdsgiver. Jeg er 100% selvstændig.
Tilmeldt 24. Jun 17
Indlæg ialt: 27
Fra  AM Entertainment Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok (stærkt i øvrigt - er du lige startet?:)).

Så er mit bud, at det vist er fordi man har 4000 kr i fradrag hver måned. så jeg vil tro at det så går op 12*4 - 48.000 alt i alt. Hvis du ændrer det til over 50.000 vil der så ikke være noget i b-skat?

bryllupideer.dk - Alt hvad du skal bruge til brylluppet!

Tilmeldt 19. Aug 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja jeg startede pr 1/8. :-)
Beløbet skifter ved 46.500 og så ændres mit personfradrag til 0 og det forstår jeg så heller ikke.
Tilmeldt 24. Jun 17
Indlæg ialt: 27
Fra  AM Entertainment Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo så giver det mening! 

Jeg har lige læst mig frem til at man har et personfradrag på 46000 om året. Det vil altså sige at du må tjene 46000 hvert år indtil du skal begynde at betale skat. Giver det mening?:) 

bryllupideer.dk - Alt hvad du skal bruge til brylluppet!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

AndersM92:

Jo så giver det mening! 

Jeg har lige læst mig frem til at man har et personfradrag på 46000 om året. Det vil altså sige at du må tjene 46000 hvert år indtil du skal begynde at betale skat. Giver det mening?:) 

ja bortset fra bruttoskat - am bidrag er 8% fra krone 1

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 17
Indlæg ialt: 27
Fra  AM Entertainment Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Kan du uddybe det en smule? Jeg er slet ikke med på hvordan AM bidrag spiller ind i regnestykket.

bryllupideer.dk - Alt hvad du skal bruge til brylluppet!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

AM bidrag - bruttoskat betales fra krone 1 uanset fradrag af alle slags - det påvirker dermed heller ikke fradrag - som sættes ned fordi man dermed betaler sin skat via anden indtægt - men ikke sit AM bidrag - Det gælder for alm personindkomst - Tjener du 46.000 kr betaler du 8% af det i skat - tjener du over - så betaler du ca 40% ialt - skat og AM bidrag - op til topskat af alt over de her 46.000 hvis det er dit personfradrag (eller andre fradrag som kan påvirke alt andet end AM bidrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)