Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabsskat betaling af skat i Rumænien - hvilken sats og hvad gør man hvis der er en estimeret skat som er langt højere end den reelle?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 12. Jul 18
Indlæg ialt: 3
Fra  Esplanaden Anlæg Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

En ven har et rumænsk firma hvor han har leveret ydelser til dansk firma. Han har nu problemer med rumænsk skat da de opkræver en høj skat selv i de måneder hvor han ikke har haft omsætning

er der her nogle der kender til selskabsskat i Rumænien? 

hvis der fra rumænsk Skat er estimeret en omsætning (her høj men ikke korrekt) vil den så blive lavere hvis man får indberettet den korrekte omsætning (her ca 25.000 dkr) og skal man så betale den korrekte skat hvorefter den estimerede skat vil blive rettet til den reelle skat der bliver indberettet=? 

er der nogel der ved hvad selskabsskat taksten er i Rumænien? 

skal man betale en månedlig skat selvom man ikke har en omsætning i den måned? 

håber nogle kan hjælpe for min ven er meget bekymret. 

mvh Charlotte

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du skal være heldige hvis der her sidder folk med større viden om personlig virksomhed i Rumænien - eller om selskaber - Du angiver ikke hvad
Det er nok hurtigere hvis din veninde spørger Rumænsk skat men:

Jeg tror det minder om DK - Der er sikkert et forskudsskema og ja til hvis man rettter til korrekt, så vil skatten fremad svare til det samlede, med mindre skat mener man retter ned bare for at udskyde skat - eller der er noget tidligere skyldig skat overført.

Normalt betaler man samme skat løbende hver måned som selvstændig og ikke en skat der afhænger af månedens omsætning, da man jo normalt ikke indberetterr overskud månedsvis - men årligt, og samme med forskud - Forestiller mig det er tilsvarende i Rumæænien

vh John Hannoverr

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 12. Jul 18
Indlæg ialt: 3
Fra  Esplanaden Anlæg Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Tak for svar. ja det er nok ikke mange der ved noget men tak fordi du tog dig tid til at svare

mvh Charlotte

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)