Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ista alternativer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg skal til at overtage min første udlejningsejendom pr. 1/9. I den forbindelse har jeg modtaget et brev fra Ista der udregner vand og varmeregnskab på ejendommen. De vil høre om jeg ønsker at fortsætte med at benytte dem. Jeg har søgt lidt rundt på nettet om hvilke alternativer der findes, men kan absolut intet finde... Jeg tænker ikke det umiddelbart er så besværligt at udregne vand og varmeregnskab selv, og jeg har tiden til det. Er det en god idé? Er der andre alternativer end Ista, eller har de monopol?

P.S. der er tale om en ejendom med to lejemål, så afmålingerne skal selvfølgelig opdeles.
Fra 3400 Hillerød
Tilmeldt 12. Aug 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er andre firmaer som udfører samme service bl.a. Brunata. Ud over det er nemt at lade Ista forestå varme og vand udregningen slipper du ofte for bøvl med lejerne som har tiltro til de "autoriserede" firmaer. Ender det i en retssag er dokumentationen meget pålidelig og vil oftest overbevise dommeren.

Jeg har brugt Ista i en 4-5 år på et par udlejningsejendomme jeg administrere uden problemer.

Tilmeldt 22. Aug 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er taget i mente. Jeg ser det dog som et område jeg nemt kan spare de ca. 6.000 kr. pr. år som de tager for servicen. Ift. dokumentation tænker jeg det bare er at tage et billede af de forskellige målere samt gemme regninger fra vand og varmeværket?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)