Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åbning af sportsbar

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 23. Aug 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej derude,

Jeg går og leger med tanken om at åbne en sportsbar. Det er faktisk en idé som jeg har lejet med siden jeg var i England i 1.G på gymnasiet, men da jeg nu er fyldt 25 og stadig er lun på idéen, så vil jeg gerne tage de første spæde skridt. Jeg må være ærlig at indrømme at jeg endnu ikke har lavet alverdens research, da jeg tror og mener at man først og fremmest bliver klogere ved at spare med de rigtige mennesker og dem håber jeg at jeg finder her.

Der er selvfølgelig nogle overvejelser omkring mit projekt. Først og fremmest så er jeg kun 25 år, færdiguddannet med fuldtidsarbejde og en fin stabil økonomi, hvor jeg igennem mange år har sparet op. Det tiltaler mig dog ikke bare at arbejde det kede 8-16 job dag ud og dag ind, da jeg uden tvivl har en lille entreprenør gemt i maven, så jeg drages generelt af en stor motivation og lyst til at ville have mit eget.

Rent økonomisk, så er jeg klar over at der selvfølgelig skal lejes et lokale. Her tænker jeg især på Odense, da jeg selv bor i byen og jeg mener at der er et marked udover de sportsbarer som byen allerede tilbyder. Hvilke lokaler skal jeg på udkig efter? Skal det være de lokaler som udbydes som restaurant/caféer? Jeg tænker ikke at servere mad.

Hvad skal jeg regne med udover indkøb af interiør? Evt. et estimat på udgifter hertil?

Hvad koster en alkoholbevilling og hvad tid skal jeg regne med at lukke, hvis jeg ikke ønsker en dørmand?

Hvad koster det at for licens til at vise så mange kampe som muligt?

Må der være mulighed for at kunne liveoddse inde på selve baren? Hvem skal man have fat i? Danske Spil, Tipico eller andre?

Som i kan høre har jeg mange spørgsmål og jeg er egentlig nysgerrig efter at få så mange indvendinger som overhovedet muligt og gerne fra en eller nogen som har erfaring inden for området?

Jeg er klar over at jeg er helt grøn på området, men hvis man aldrig spørger, så lærer man heller ikke og jeg håber at jeg kan få et mere klart svar vha. Amino end utallige Google søgninger.

Med venlig hilsen
Patrick
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

I forhold til at starte en Bar, er det helt grundlæggende at kunne få en alkohol bevilling, mener ikke denne kan opnås uden branche erfaring.

Så mit bedste råd til dig er at få et job i en beværtning, samtidig vil det besvare mange af dine andre spørgsmål og give dig vigtig erfaring i driften af en bar.

Det er en del sværere at drive en bar end at drømme om at have en, så giv den gas med at finde et arbejde på en bar.

Fra Odense
Tilmeldt 23. Aug 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Walter,

Mange tak for dit svar.

Min kæreste har været bartender i godt og vel 2 år, men er det ikke mere. Hvis hun står som medejer, eventuelt bare i starten, så vil problemet med alkoholbevilling vel løses?

Jeg har ikke tid til at få et job i en beværtning med mit fuldtidsarbejde, men jeg har jo heller ikke tænkt mig at stå bag baren selv. Planen er udelukkende at jeg skal stå for alt det administrative og den generelle drift, hvor jeg så vil ansætte nogle bartendere?

Lyder det fuldstændig hul i hovedet?

Mvh
Patrick
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Med den erfaring jeg har fra resturationsbranchen, vil jeg klart fraråde at starte hvis du ikke selv har tid til at deltage i den daglige drift. eller har en meget betroet partner/medarbejder.

Medarbejdere uden vejledning og opsyn af en erfaren for helt generelt ikke udført de opgaver som er nødvendige og servicen afspejler ofte ejerens engagement i driften.

Ud over det er er det meget tit svind, hvis der ikke er den rigtige kontrol. Er meget nemt lige at slynge en fadøl overbaren uden at trykke den ind på kassen. lyder som en pessimist, men har bare hjulpet så mange restaurations-ejere med de her problemer, at jeg ikke kan anbefale at starte op uden at have tænkt over det.

Fra Odense
Tilmeldt 23. Aug 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Walter,

Jeg vil selvfølgelig droppe mit fuldtidsarbejde, hvis jeg skal føre min egen bar ud i livet. Jeg er dog ikke villig til at droppe mit fuldtidarbejde, for at arbejde på en beværtning til en sikker væsentligt lavere løn og på den måde optjene erfaring. Så vil jeg hellere lære ved "learning by doing" i form af at åbne min egen bar og må så tage de eventuelle tæsk der må komme omend jeg selvfølgelig ønsker at være så forberedt som muligt.

Der er egentlig deri at mit dilemma lidt ligger. :)

Mvh
Patrick
Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick

For det første, så ville jeg have så mange udbydere, som du har plads til. Danskespil er et must så du kan få lotto i din butik, og det vil uden tvivl tiltrække en del kunder. Men de andre udbydere som Stanleybet, Tipwin, osv giver en bedre indtjening for dig.  Det fleste udbydere koster omkring 25.000 i opstart, og så kommer de og sætter maskiner og skærme op. 
Men før alt dette, vil jeg anbefale dig, lige at tjekke hvad en licens ved spillemyndigheden koster, umiddelbart ligner det at du skal smide et enormt gebyr, før du overhovedet kan "sælge" tips/bet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)