Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår kan man kalde sig wordpress ekspert

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra aarhus
Tilmeldt 31. Aug 08
Indlæg ialt: 132
Fra  Middleeast.dk Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lært en del om wordpress og hvordan man laver hjemmesider, shops også brug af de forskellige plugin. Jeg kan dog ikke kode.

Hvornår er man ekspert i wordpress ,er der overhovedet job muligheder i wordpress.

Vh

Fra Hvalsø
Tilmeldt 11. Jun 19
Indlæg ialt: 28
Fra  Vektropol Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker at man er ekspert, når man;

1) er overbevist om at man kan stort set alt indenfor et felt.

2) når andre udråber en som ekspert.

Ja, der er jobmuligheder indenfor WordPress, men nok mest i de større byer, og ellers kan man jo altid blive selvstændig webdesigner 😉.

Visuel branding til virksomheder :: Vektropol :: Webdesign, logodesign, visuel identitet m.v.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 24. Aug 19
Indlæg ialt: 8
Fra  Portlr Aps Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Alle kan i princippet kalde sig ekspert når de mener de er det, men først skal man bevise det og kunne dokumentere gode resultater.

Hvorvidt der er jobmuligheder indenfor Wordpress så er der helt bestemt, men du kunne finde teknologier som var bedre betalt. Problemet med Wordpress er der er ret mange såkaldte eksperter og da det er kodet i PHP er der også mange udviklere hertil modsat Umbraco hvor timelønnen for en .net udvikler og "Ekspert" er noget højere.

Vi er dog selv hos Portlr.dk meget glade for Wordspress da det dækker vores simple behov for en hjemmeside fremragende.
Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi man kan opsætte en wordpress er man ikke ekspert vil jeg mene, det kan stort set alle der har tjekket lidt youtube videoer ud.
I mine øjne er man først ekspert når man kan lave ALT inden for wordpress, det vil sige, opsætte, rette fejl, kode funktioner og moduler, og kender kode strukturen til mindste detalje, dvs. at man til enhver tid kan gennemskue en kode fejl ved lidt fejlfinding og rette den.

Jeg ansætter jævnligt programmører i mit webbureau, og mange ansøgere påstår at være prestashop, magento eller wordpress eksperter med 5 eller 10 års erfaring, hvilket jo lover godt, og når de så får nogle rimelige simple test opgaver, så giver de hurtigt op, fordi at de har måske 5 eller 10 års erfaring med at bygge 1 eller få sider, og når de så skal rette en kode fejl, så kan de intet, og så kan jeg ikke bruge dem til noget som helst.
Ansætter jeg en medarbejder, så vil jeg hellere ansætte 1 der kan det hele end 2 der kan noget på hvert deres område, da jeg gerne skal kunne holde dem fuldt beskæftiget begge 2, og det er nemmere med 1 der kan ALT, altså en rigtig ekspert.
De andre er i mine øjne kun wordpress brugere.
Jeg har en del kunder der selv laver deres sider, og også koder en smule, og ikke engang dem vil jeg kalde eksperter, men nok mere superbrugere, men de har stadig brug for ekspert hjælp, når der opstår en fejl, eller hvis de selv kommer til at lave fejl.
Det er vigtigt at kunne skrive god kode og fremtids sikret kode, så meget det nu er muligt, da mange fejl vi får fra disse superbrugere, er fejl med dårlig kode eller kode der ikke længere er tidssvarende f.eks efter en opdatering.

Men bare at kunne sætte en wordpress op, det vil jeg ikke på nogen måde kalde for ekspert, aller højst superbruger, alt efter hvor god man er til det.
Det ville aldrig være et ansættelses emne for mig, og sikkert også for alle andre webbureauer, da det skabet uro på kontoret at have folk siddende der ikke har noget at lave, da de er svære at finde jobs til, da man altid vil prioritere de bedste først for at holde på dem, da folk hurtigt finder nyt job hvis de keder sig på jobbet, og her er det bedre at miste en superbruger end en ekspert.
Eksperter hænger ikke på træerne, det gør superbrugerne, de kan findes på et par timer, hvor imod en ekspert som også er stabil, kan tage dage eller uger at finde, så det er selvfølgelig dem man vil holde på først.

En anden ting er også, hvis man som i mit tilfælde har 3 eksperter, hvilket passer meget godt til vores størrelse, og ansætter en superbruger, skal han så have løn for alle sine timer, selv om der er måske 5 eller 6 timer om dagen ud af 8 timer han ikke har opgaver? det er jo også en kæmpe ulempe, og koster unødvendige penge.
De færreste webbureauer og freelancere kan leve af KUN at have opsætnings opgaver, da der er mange om buddet, og så bliver man nødt til at dumpe priserne og lade sig underbetale for at tjene penge nok til udgifter og løn, pension, feriepenge osv. så man er nødt til at arbejde langt mere for mindre penge, for at få en nogenlunde normal løn, jeg kender til flere der er nødt til at have en arbejdsdag på op mod 16 timer, hvis de kan finde så mange jobs, og så har de også mange dage hvor de ingen opgaver har, eller folk der er nødt til at have et almindeligt job i et andet fag ved siden af og så arbejde ca. 8 timer når de kommer hjem.

Men selvfølgelig er der jobs, der er bare ikke så mange, lige som der er stor konkurrence om de få jobs der rent faktisk er.
Kort sagt, jo mere du kan, jo flere systemer du kender til bunds og jo bedre koder du er, jo nemmere er det også at finde jobs, og samtidig også at få en acceptabel eller god løn.
Det er en branche som man IKKE skal gå ind i, hvis det er for pengenes skyld, i hvert fald ikke hvis man ikke har kvalifikationerne som ekspert, for så ville det være nemmere at holde en månedsløn, ved at være ansat i NETTO eller et rengøringsfirma.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)