Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af dropshipping leverandør

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 2. Sep 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Et hurtigt spørgsmål.

Jeg er ved at oprette dropshipping virksomhed, som skal sælge varer til segmenterede målgrupper både i Danmark og EU. Jeg har fundet en leverandør som jeg gerne vil sikre, at jeg kan bruge uden at skulle betale importmoms - udover den obligatoriske salgsmoms.

Som jeg læser det så skal man ved køb af varer udenfor EU, der skal sælges videre, betale en importmoms på 25 %. Jeg har fundet virksomheden Printful, som er et amerikansk selskab, men som har varelager i EU.

Mit spørgsmål er om jeg skal eller ikke skal betale importmoms, hvis jeg benytter Printful og deres varelager i Europa.

Håber nogen kan hjælpe :)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt betaler man ikke importmoms ved import fra lande udenfor EU de såkaldte 3. lande. Det forudsætter at du er moms registreret og importør registreret og skal du betale told af varen.

Når din leverandør har et lager i EU, vil de formodentlig også fakturere dig fra et EU registreret firma i det tilfælde vil der være tale om et EU køb uden moms (forudsat at du er moms reg.  De kan dog også have varen på et toldlager i EU, så vil du formodentlig skulle betale told af varen - hvad skriver de mht. leveringsbetingelser?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

uanset hvad - så koster importmoms (fra uden for EU) eller reverse charge (fra inden for EU) dig ikke penge, når varen bruges til momspligtig aktivitet og du er momsregistreret. Den er så med på både salgs og købsside og koster dig derfor intet

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Jeg kender intet til Printful og deres EU lager, men de må da kunne svare dig, om de fakturerer dig fra Europa med reverse charge moms eller hvad de gør, synes jeg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Sep 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ravn,

Mange tak for svar.

Yes virksomheden er momsregistreret, men ikke importregistreret.

Jeg har lidt svært ved at tyde det, da de ikke er helt konkrete i deres formuleringer om leveringsbetingelser. Det ene sted skriver de:

"Shipments outside of the USA may incur customs fees depending on the destination country. The fee may vary depending on your order value, country limits, and other factors based on the product itself. Your end customer is responsible for these fees. Any fees are paid to appropriate customs agency by the end customer."

Og et andet sted skriver de:

"order going out from the location to an end address in Europe will reach its destination 1-10 days after fulfillment and will be exempt from customs duties..."

Så jeg formoder at jeg ikke behøver at forholde mig til told, hvis jeg blot benytter deres EU varelager som leverandør til mine kunder i EU?

Tilmeldt 2. Sep 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,

Mange tak for svar.

Fedt med information, det vil jeg læse igennem.

Jeg har skrevet til deres kundeservice, og skal nok give besked hvad de skriver retur.

Vh
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

kkabbeltved:
Så jeg formoder at jeg ikke behøver at forholde mig til told, hvis jeg blot benytter deres EU varelager som leverandør til mine kunder i EU?

Ja det er lige netop det de skriver : 

kkabbeltved:
will be exempt from customs duties..."

Tilmeldt 2. Sep 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Yes de har også svaret følgende:

"If products will be shipped from USA to address in Europe, the recipient may need to pay customs fees.

If a product is shipped from our Europe fulfillment center to address in Europe Union, there will be no customs fees, but you would need to pay VAT."
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis din kunde modtager fra Europa skal denne betale moms i sagens natur - og om det så er arrangeret, så det er på din faktura dansk moms eller fra deres fulfillment center  - hvordan det så end skulle foregå må du jo sikre dig

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Sep 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det ved jeg da godt, men det var heller ikke det jeg spurgte efter. Mit spørgsmål gik på om der, udover moms, også skulle pålægges import og toldsatser, som ville svække min forretnings konkurrenceniveau.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

kkabbeltved:
Ja det ved jeg da godt, men det var heller ikke det jeg spurgte efter. Mit spørgsmål gik på om der, udover moms, også skulle pålægges import og toldsatser, som ville svække min forretnings konkurrenceniveau.

det skal der ikke fra EU - men her vil det lager jo have betalt told når det har modtaget varen fra USA så på den led er der jo - told på. Det er bare ikke dig der betaler den men importlageret - Den samlede pris burde derfor være det samme for dig om du køber fra USA og selv betaler told eller om det sendes til et lager i EU hvor der betales told som jo givet er med i den pris du får. det du får, er større gennemsigtighed . du kender prisen bedre da tolden ER lagt på 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)