Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dankortmisbrug på webshop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 16
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er i dag blevet kontaktet af en kunde, som har fået sin kort misbrugt til en ordre hos mig. Ordren er lagt i kundens navn og virkede reel.

Heldigvis nåede jeg at stoppe pakken, så keg får den hjem igen.

Hvad skal jeg gøre i forhold til kunden. Skal jeg returnere beløbet eller lade hans bank lave et chargeback. Hvad er lettest og rigtigst?
Han spærrede kortet umiddelbart efter så kan jeg overhovedet returnere pengene via kort.

Hans bank bad ham om at kontakte mig.

Og hvad med politianmeldelse på svindlen. Jeg har jo adresse, mail og telefon på svidleren. Hvem anmelder det?

Fra Kbh
Tilmeldt 9. Sep 19
Indlæg ialt: 72
Fra  Miklagard Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Charge back er generelt rigtig dårlige at få, og hvis man får for mange charge back bliver man flaget i bankernes system for at der kan være tale om fusk. Jeg vil klart anbefale dig at hjælpe kunden så godt du/I kan gennem jeres bruger-support. Det selvfølelig ærgelig at det ikke lige førte til et salg med denne kunde, men det er klart det rigtige at gøre/og alle andre valgmuligheder falder aldrig til din fordel


Hilsen
Udvikler og lokal SEO konsulent
Tobias fra Miklagárd SEO

miklagard.dk

MIKLAGÁRD ╳ miklagard.dk 

Lokal SEO bureau

Tilmeldt 2. May 16
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal refunderer beløbet med det samme, da en chargeback både er dyr(for dig), og at den forøger din "chargebackrate". Hvis din chargebackrate kommer over 0,5% kan du blive advaret af din betalingsudbyder om at du skal passe på, og hvis den kommer over 1% bliver din aftale lukket og du får ikke lov til at tage imod kreditkortbetalinger på internettet igen.

Politianmeldelse er resourcespild for dig selv. Du bruger tid på det men får intet ud af det. Nogle vil dog mene at det er din pligt at anmelde. En svindler vil ikke bruge sit eget navn og adresse, og vil i de fleste tilfælde blot få sendt pakken til en adresse uden beboer eller til en pakkeshop(oftest).

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)