Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Implementering af Forbrugerombudsmandens spamvejledning kap. 9, stk. 3

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Fra Forbrugerombudsmandens Spamvejelenindg, kap. 9, stk. 3, (link til pdf):

Kunden skal være oplyst klart og utvetydigt om, at han/hun vil modtage markedsføring fra virksomheden til kundens oplyste elektroniske adresse.

Kommentar: Hvis en elektroniske adresse er præudfyldt (automatisk udfyldt), fx fordi kunden har oprettet en brugerprofil hos virksomheden, skal oplysningen gives i forbindelse med købet, hvor den elektroniske adresse præudfyldes.

Er der nogle af jer der har et link til en webshop eller to der på en god måde forholder sig til denne regel?

Jeg synes af og til jeg får mails fra webshops efter jeg har afbrudt et køb eller lign., men uden at jeg føler mig specielt "oplyst" omkring at webshoppen har en email automation til den slags.

Vi er selv igang med at implementere "forladt kurv", "winback buyer" og lign. automations. Og jeg kunne godt tænke mig at se nogle eksempler på hvordan gode webshops informerer deres kunder om den form for email markedsføring.

Jeg antager at den ikke går, at man "bare" skriver en linie om det i sin privatlivspolitik/handelsbetingelser, som ingen kunder alligevel læser?

På forhånd tak!

Mvh. Lars

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)