Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har desværre været uheldig og haft en ansat, der kun kom når han gad og kom næsten dagligt for sent, nu har jeg valgt at opsige ham, jeg har ikke lagt skjul på hvorfor han er opsagt i opsigelsen, da han virkeligt har pisset på mig.

Problemet er at han nu ikke vil aflevere firmaets materialer samt redskaber, der står i hans ansættelseskontrakt, at alt skal afleveres omgående efter opsagt eller selv opsagt, det har han skrevet under på.

Hvad gør man i sådanne en situation?.

Mvh Sandie

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

I værste fald politianmelder ham vel for tyveri af firmaets ting - hvis man kan bevise han har modtaget dem som firmaets med krav om tilbagelevering.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

I første omgang bør du sende ham et brev, hvor du beder ham tilbagelevere virksomhedens ting inden for en rimelig frist. Eks. 10 dage efter modtagelse af brevet. Send brevet med afleveringsattest af hensyn til evt. senere dokumentation.

Herefter kan du sende ham et krav om betaling for de ting han har beholdt. Igen med afleveringsattest af hensyn til senere dokumentation.

Betaler han ikke kan du sende kravet til inkasso.

Gør han indsigelse kan du tage sagen videre til domstolene. Evt. som småsag uden brug af advokat.

---

Vær opmærksom på at du kan stå dårligt, hvis du ikke har et dokument, som han har underskrevet for modtagelse af de ting han har fået udleveret.

---

Politianmeldelse er et dårligt forslag, da du skal forvente politiet afviser sagen og henviser til civilt søgsmål.

Der er trods alt tale om ting han har fået udleveret og ikke ting han har stjålet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

tiderne kan være skiftet - men jeg fik hjælp omg for 8 år siden fra politi til medarbejder der ikke ville aflevere en udleveret computertype - tilbudsmaskine special kodet. 
De tog den som tyverisag da vi kunne bevise den var modtaget og ikke ville blive udleveret - det gik hurtigt - et par dage - hvor de faktisk bare ringede medarbejderen op, og gjorde opmærksom på, at det var tyveri  Om det så var en smidig arbejdsgang bare ved jeg ikke. 

Helt enig i rekomanderet brev og at det er lidt sværere hvis man ikke har bevis for at der er udleveret noget og /eller der kan være diskussion om pris/værdi hvis tingen er bortkommet/ødelagt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Politiet har i dag langt fra nok ressourcer til at behandle alle sager. Det betyder at mange anmeldelser henlægges uden efterforskning.

En sag som denne vil politiet med garanti ikke prioritere ret højt, så der er stor risiko for at trådstarter ikke får noget ud af anmeldelsen.

Er værdien stor nok til det giver mening at bruge tid og penge på det, er det langt mere effektivt at sende et krav om betaling / erstatning. 

---

I 2018 var der i danmark 88.301 anmeldelser af tyveri, som ikke endte med en sigtelse.

I de sager, der førte til en afgørelse, var der en gennemsnitlig behandlingstid på 315 dage.

Trådstarter skal derfor være ualmindelig heldig, hvis politiet løser problemet på et par dage.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

seoplus:

I 2018 var der i danmark 88.301 anmeldelser af tyveri, som ikke endte med en sigtelse.

I de sager, der førte til en afgørelse, var der en gennemsnitlig behandlingstid på 315 dage.

Trådstarter skal derfor være ualmindelig heldig, hvis politiet løser problemet på et par dage

det har du sikkert ret i men de der 88.301 anmeldelse var jo til 99% sikkert uden navn på tyven - så det er lidt statistik sjov - som en bikini - viser en del men skjuler det væsentlige Stick out tongue Det ER tyveri - også selv om man udleverer med aftale om retur - lån mig din bil, og beholder jeg den - så kan du tro politiet tager den - men enig i, at de er overbelastede, så meget afhænger nok af, om de lige kan klare den let og elegant via en telefon. Også enig i, meget afhænger af værdien, OM det overhovedet er besvær værd.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være vi er heldige at trådstarter senere skriver hvordan det er gået.

---

Cookie - John Hannover:
lån mig din bil, og beholder jeg den - så kan du tro politiet tager den

Det er brugstyveri, som politiet prioriterer højere, straffes efter en anden §, ikke er med i de tal jeg oplyste og hvor dobbelt så mange af sagerne i % opklares.

John, næste gang du er i København, så prøv at spørge en butikschef / souschef i et supermarked, hvor mange butikstyve de tager om ugen, hvor mange af dem der er gengangere og hvordan sådanne forløb behandles af politiet. :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)