Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af billeder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blomsterdekoratør og kunstner og lægger mange billeder op af mine unikke produkter på mine sociale medie. Et par virksomheder er interesseret i at købe mine billeder til brug på deres hjemmeside/ webshop/ sociale media.
Jeg er ikke interesseret i at forærer dem væk, da jeg bruger lang tid på at lave mine produkter samt lang tid på at tage billedet.
Hvad tager man for et billede?

Med venlig hilse
C.Reenberg

Christina

Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der kan hjælpe ? :)

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Brugsretten til billeder kan koste fra alt mellem priserne på shutterstock og mange tusinde kroner.

Fotografer tager normalt fra 700 kr. i timen og opefter.

Det er svært at forudsige hvor meget dine kunder er villige til at betale for brugsretten, men du kan f.eks. tage udgangspunkt i en timepris * dit timeforbrug.

Du kan f.eks. sætte en lav pris med begrænset brugsret og en højere pris for brugsret med færre eller ingen begrænsninger og fuld pris ved eksklusiv brugsret.

Vær opmærksom på at det skal indgå i aftalen, hvis du skal have mulighed for senere at trække brugsretten tilbage.

Lidt læsestof: https://not-allowed.dk/brugsret-den-ultimative-guide/ 

---

Tag en snak med dine kunder om hvilke rettigheder de ønsker og sammensæt så en aftale og priser derefter.

Har du sat dine priser for højt kan du kontakte dem igen og forhandle en pris.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne også overveje at oprette en konto og uploade dem til f.eks: https://depositphotos.com/examination.html så rammer du en noget bredere målgruppe

Der er rigtig mange danske iværksættere og virksomhedsejere der bruger Depositphotos når de skal finde billeder og grafik - så det vil være et godt sted at starte.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)