Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

M. S.:
Den med krav for at være selvstændig har vi været igennem så mange gange, og det er ikke essentielt for sagen her. Ydermere, så er det ikke nødvendigvis en fordel at slå sig op som selvstændig erhvervsdrivende freelancer, hvis man egentlig ikke har aktiviteter som tilsiger det. Det der med billig telefon og PC er so 2017 at gå op i. Man slipper derimod for bøvlet med regnskab og momsindberetning.
helt enig
Jeg kender dog en (ret godt) som har krav om momsreg for at sælge bøger via en hollands udgiver - for ydelsen (ikke selve den fysiske bog)- men har man ikke den risiko og det burde man vel ikke have hvis man ikke skal rode med momsfradrag for ydelsessalg til udlandet - så er det da langt nemmest at undlade CVR

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om, at jeg nok skal få afklaret det omkring skat, mens jeg skal sikre mig at gøre det korrekt i forhold til a-kassen. Må lige få ringet til dem - forhåbentligt kan det blive betragtet som lønmodtagerjob. 

Mvh

Bjørn

Fra Søborg
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået afklaret mine spørgsmål omkring skat efter at have snakket med dem.

1. Hvis man arbejder for andre virksomheder som freelancer  kommer det an på om man har økonomisk risiko i forhold til om man skal være virksomhedsregistreret eller er lønmodtager eller honorar-modtager. Hvis man ikke har en økonomisk risiko er man lønmodtager eller honorar-modtager.

2. Hvis jeg bliver ansat som engelsk online underviser for en anden virksomhed på en tidsbestemt kontrakt til en fast timeløn og evt. bonus, så skal jeg ikke virksomhedsregistreres, men det lader da til at jeg er lønmodtager. 

Med venlig hilsen

Bjørn Pihl

Fra Søborg
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan ikke svarer på om honrarmodtagerer skal virksomheds- og moms- registreres, da reglerne er mere eller mindre komplicerede for mig. 

Vh

Bjørn

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)