Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP: Influencer "løn" eller marketing?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jun 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg er lidt i tvivl om hvordan dette skal faktureres .. 

Jeg får influencers ind som vil have en kontant betaling for promovering - går det under marketing

Så har jeg influencers som tjener f.eks. 10% af overskuddet via en rabatkode, og så får de udbetalt 10% af det overskud de har genereret udbetalt hver måned i f.eks. 3 måneder. Og her er jeg meget i tvivl om det går under marketing (for det er jo ment som at de deler koden og min virksomhed m. konkurrencer osv. mod at jeg får trafik min vej og eventuelle køb), men fordi det er "udbetalt" månedligt, er jeg i tvivl om det foregår som ... løn?

Kan nogle hjælpe mig her? Det ville virkelig være en stor hjælp :) 

Mange tak!

Tilmeldt 3. Apr 18
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg ville da mene at begge poster gik under marketing. :)

For det er vel det, som det reelt set er?

Mvh.

Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.

Tilmeldt 10. Jun 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja nemlig, det er det - ren marketing...

Hmm har nok overtænkt den pga den “udbetales” månedligt. Tusind tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke så afgørende om du bogfører som marketing eller - fremmedarbejde, men når du som CPR reg betaler en CPR person et honorar - eller når gentagne gange månedligt, som løn, så skal det skatteindberetning hver gang, ellers er det sort arbejde uden fradrag og med bod. Så ja - månedlig betaling til CPR person er løn og skal indberettes som sådan med ATP osv

Det er uanset det er marketing, salg tøjvask eller andet, fra CVR til ikke momsregistret skal ydelser altid indberettes som løn ved månedlig - og enkeltstående gang - som honorar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jun 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Åh puha.. Jeg har ingen ansatte, så hvis det skal gå som et honorar til en privatperson uden CVR nummer, vil jeg så være lovpligtigt tvungen til at have forsikring på ansatte, selvom hun ikke er en ansat på den måde?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ja du skal arbejdsskadeforsikre dine ansatte - ikke honorar men taler vi månedlig betaling så ja og ATP og Feriepenge osv - månedlig provision af salg - er som ansat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)