Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Generationsskifte

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa Aminoer.

Nu har jeg i mange år siddet og fulgt med i hvordan der diskuteres på livet løs herinde med en masse gode råd mm.

Jeg har selv overtaget en virksomhed i 2016 og har nu arbejdet igennem og kommet til det næste skridt. Men hvad er skridtet. Jeg vil gerne vokse og har overvejet forskellige muligheder.
Er dog kommet frem til at det at tilkøbe mig mere omsætning nok er vejen frem for mig. :)

Men hvordan kommer jeg frem til det. Har læst og hørt en del omkring rigtig mange virksomheder står i mulig generationsskifte. Men hvor finder jeg disse og hvordan kommer man i kontakt med dem

Håber I kan hjælpe med råd.
Mvh
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi vidste noget om hvilken branche/virksomhedstype du er i så ville det være langt lettere at hjælpe. Hvis det er ex web shops så er der mange der bygger for at sælge, medens det hvis det er en maskinfabrik du leder efter, formodentligt kan søge dig til komplimentære virksomheder hvor ejeren er over 55 år. Proof.dk er et sted at starte!

Tilmeldt 23. Sep 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Det er selvfølgelig rigtig. Tak for hint:)

Jeg har pt en produktionsvirksomhed og vil gerne holde mig lidt indenfor det felt.

Webshops og sådan noget er ikke lige noget jeg sådan jeg tør gå i gang med

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus2003:

Hejsa

Det er selvfølgelig rigtig. Tak for hint:)

Jeg har pt en produktionsvirksomhed og vil gerne holde mig lidt indenfor det felt.

Webshops og sådan noget er ikke lige noget jeg sådan jeg tør gå i gang med

I så fald ville jeg spørge banker, kunder, underleverandører, kolleger, udstillinger, kigge i databaser eks branche/omsætning/opstartsår og så er der telefonen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus2003:
Hejsa Aminoer.

Nu har jeg i mange år siddet og fulgt med i hvordan der diskuteres på livet løs herinde med en masse gode råd mm.

Jeg har selv overtaget en virksomhed i 2016 og har nu arbejdet igennem og kommet til det næste skridt. Men hvad er skridtet. Jeg vil gerne vokse og har overvejet forskellige muligheder.
Er dog kommet frem til at det at tilkøbe mig mere omsætning nok er vejen frem for mig. :)

Men hvordan kommer jeg frem til det. Har læst og hørt en del omkring rigtig mange virksomheder står i mulig generationsskifte. Men hvor finder jeg disse og hvordan kommer man i kontakt med dem

Håber I kan hjælpe med råd.
Mvh

Kan du give nogle flere ord på, hvor langt du er? 

Jeg er lidt usikker på, hvad du mener med generationsskifte. Vil du købe en virksomhed eller selv sælge? Det er står lidt uklart for mig. 

Ellers så smæk mig en PM :-) 

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Når der er tale om køb/salg af virksomheder, vil jeg altid råde dig til at tage kontakt til en advokat og/eller revisor. Dette er for at sikre dig at du ikke bliver snydt i måden prisen for aktiverne bliver fastsat på. 

De vil også kunne rådgive dig om den optimale koncernstruktur efter købet. 

Jeg tror når du høre om mange virksomheder står i et generationsskifte så er det indenfor familiejet virksomheder. Ofte at søn/datter skal overtage virksomheden fra far/mor. Det er en lidt anden fremgangsmåde, end "blot" at købe en virksomhed :)

Venlig hilsen

Mathias

Tilmeldt 23. Sep 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. Undskyld mit lidt sene svar.

Jeg er ude for at købe. Jeg har selv overtaget/købt virksomhed i 2016 og må sige det er vejen frem for mig. Men når man læser i avisen og hører så lyder det jo til at der er mange som gerne vil sælge deres virksomhed indenfor få år. Min pointe er: Hvordan finder jeg dem?

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahhh sorry!

Det er der flere måder på. Der findes flere virksomhedsbørser rundt omkring man kan søge på, saxis.dk bare for at nævne en. :)

Du kan alternativt også opsøge virksomheder som du synes lyder interessante og få lavet en værdiansættelse på dem til at give dig en idé om en pris. 

Det er altid nemmere at komme med en pris på forhånd, end at spørge "er du interesseret i at sælge din virksomhed". 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enten i Saxis.dk eller måske andre børser - eller - og nok mest sandsynligt - i dit netværk. Ser på hvad der findes af konkurrenter der virker gode og hvor ejer er + 55. Så tager du telefonen og ringer og forklarer, du gerne vil have et møde med dem som kollegaer for at drøfte hvordan de ser på branchen - evt tale samarbejde og i det hele bare få en god kop kaffe med en kollega. 

Under samtalen kan du så sige, at du overvejer at overtage et par andre forretninger af samme type, som evt overvejer at kunne trække sig tilbage, og så tage den derfra, Jeg har faktisk været med i opkøb i flere EU lande af store virksomheder, hvor jeg netop mødtes med ejer og direktør, som jeg vidste var ca 60+ og fået succes med det. 

Du skal ikke regne med bare at kunne søge via nettet -det er hårdt fodarbejde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)