Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Genstart" af virksomhed efter tvangslukning.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev sidste år indkaldt til skifteretten, for at få tvangslukket mit IVS selskab da reele ejere ikke var registreret (surt show - om igen).

Kan se at virksomheden og oplysningerne om den stadig kan ses i CVR, ved at søge enten på navnet, eller CVR nummeret.

Jeg synes selv jeg havde fundet på et ret godt navn, og med den nye viden skrevet bag øret vil jeg høre om der er nogle der ved om man kan stifte et nyt selskab af samme type, og med samme navn, eller om man skal vente indtil det gamle selskab er helt "faset ud"? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Meade:
nogle der ved om man kan stifte et nyt selskab af samme type,

Nej det kan du ikke, da det ikke længere er muligt at oprette IVS selskaber mere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du må forklare hvad du mener med "faset" ud. Det gamle selskab vil, også efter tvangslukningen, fortsat blive ved med at stå på CVR.dk. Det har jo reelt ingen betydning, andet end hvis eventuelle samarbejdspartnere specifikt søger efter dig, men det er jo hvad det er.

Obs på, at du ikke længere kan registrere IVS-selskaber (der var for mange  som ikke havde styr på de mest basale regler). Du må enten lave et ApS eller en enkeltmandsvirksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

og du risikerer jo, at samarbejdspartnere - bank og andre - søger dig under navnet i CVR og så vil de jo se du også har kikset med et tvangslukket - og det er ikke altid nogen fordel, så måske en frisk start. Du skal dog regne med at bank vil se du har tvangslukket og det kan skabe besvær med ny konto - som dog kan løses formentlig
Samme type = IVS kan du ikke stifte-  det er der lukket for - så personlig virksomhed eller ApS

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Meade:
nogle der ved om man kan stifte et nyt selskab af samme type,

Nej det kan du ikke, da det ikke længere er muligt at oprette IVS selskaber mere.

Fejlinfo fra min side. Ved at IVS selskaber ikke længere er muligt. Mener på den måde at der sidst var tale om et holdingselskab, og planen er at stifte et nyt.

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne:

Jeg tror du må forklare hvad du mener med "faset" ud. Det gamle selskab vil, også efter tvangslukningen, fortsat blive ved med at stå på CVR.dk. Det har jo reelt ingen betydning, andet end hvis eventuelle samarbejdspartnere specifikt søger efter dig, men det er jo hvad det er.

Obs på, at du ikke længere kan registrere IVS-selskaber (der var for mange  som ikke havde styr på de mest basale regler). Du må enten lave et ApS eller en enkeltmandsvirksomhed.

Blev IVS ikke lukket som mulighed fordi der var mange der svindlede sig til penge med det? (Blot lige for at springe lidt i det).

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne:

Jeg tror du må forklare hvad du mener med "faset" ud. Det gamle selskab vil, også efter tvangslukningen, fortsat blive ved med at stå på CVR.dk. Det har jo reelt ingen betydning, andet end hvis eventuelle samarbejdspartnere specifikt søger efter dig, men det er jo hvad det er.

Obs på, at du ikke længere kan registrere IVS-selskaber (der var for mange  som ikke havde styr på de mest basale regler). Du må enten lave et ApS eller en enkeltmandsvirksomhed.

Så er jeg med (Y) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Meade:
Blev IVS ikke lukket som mulighed fordi der var mange der svindlede sig til penge med det? (Blot lige for at springe lidt i det).
nej det var en kombi af mange ting - svindel var vel ikke den mest oplagte - Det var en mindre del af det - svindel i form af feks stiftelse af 100 vis IVS alene for at søge taxi bevillinger, men ellers tror jeg ikke IVS gav mere svindel end ApS. 

Derimod var og er IVS ejere alt for uansvarlige ofte - ikke alle, men en for stor andel, så der var alt for mange der ikke levede op til loven-  ikke leverede regnskaber, ejerregistre mm, måske fordi de jo kun kunne tabe 1 krone - ofte kun 33 øre hver i tre ejere. Ikke hånden på den varmebageplade, gav et masse sjusk og - givet også en masse overflødige selskaber, fordi mange tænkte - "So ein ding muss Ich auch haben" og stiftede uden egentlig gennemtænkt ide

Stoppet byggede på en stor undersøgelse af erhvervsstyrelsen, som ikke specielt havde svindel som vigtigste punkt. Mener der er link til den i det her https://startupadvisejh.blogspot.com/2019/04/lov-om-ivs-stop-vedtaget.html 


vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Meade:
Blev IVS ikke lukket som mulighed fordi der var mange der svindlede sig til penge med det? (Blot lige for at springe lidt i det).
nej det var en kombi af mange ting - svindel var vel ikke den mest oplagte - Det var en mindre del af det - svindel i form af feks stiftelse af 100 vis IVS alene for at søge taxi bevillinger, men ellers tror jeg ikke IVS gav mere svindel end ApS. 

Derimod var og er IVS ejere alt for uansvarlige ofte - ikke alle, men en for stor andel, så der var alt for mange der ikke levede op til loven-  ikke leverede regnskaber, ejerregistre mm, måske fordi de jo kun kunne tabe 1 krone - ofte kun 33 øre hver i tre ejere. Ikke hånden på den varmebageplade, gav et masse sjusk og - givet også en masse overflødige selskaber, fordi mange tænkte - "So ein ding muss Ich auch haben" og stiftede uden egentlig gennemtænkt ide

Stoppet byggede på en stor undersøgelse af erhvervsstyrelsen, som ikke specielt havde svindel som vigtigste punkt. Mener der er link til den i det her https://startupadvisejh.blogspot.com/2019/04/lov-om-ivs-stop-vedtaget.html 


vh John Hannover

I see. Tak for svarene John. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)