Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer at starte ny virksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg overvejer at starte ny virksomhed, og grund ideen er på plads. Men har en nogle spørgsmål ang. regnskab osv. Vil det være en fordel at tage en snak med en revisor inden jeg går videre ? Og er der nogen i Kolding/Vejen området som kan anbefales.

Mvh. Brian
Tilmeldt 19. Aug 19
Indlæg ialt: 9
Fra  Stribager Regnskabsservice Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver ikke hvilke spørgsmål det drejer sig om, men ja, det kan være en god ide at kontakte en revisor eller evt. hvis din kommune har noget for iværksættere vil jeg nok starte der, da det typisk er gratis med rådgivning.

Når du så har 'rammen' på plads så tag stilling til om det er en revisor du har brug for eller kan klare dig med feks en freelance bogholder. Det afhænger af rigtig mange forhold, feks. selskabsform og størrlese. Det kan du også få svar på i et iværksætter netværk.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BrianGP:
. Vil det være en fordel at tage en snak med en revisor inden jeg går videre

Det har vi da ingen chance for at vurdere om du har behov for!  Men hvis du ikke har erfaring med bogføring vil jeg anbefale dig at få fat i en dygtigt boghoder.  

Tilmeldt 23. Sep 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej, jeg ved godt det var et lidt "sparsomt" spørgsmål. Men har som sagt det basale på plads med hvad jeg skal købe/sælge, firmanavn osv. Men alt det boglige er ikke min stærke side ( ingen interesse ), så det er det jeg skal bruge opstarts hjælp til. Så hvis en bogholder kan klare opgaven, og svare på "dumme" spørgsmål, så er det også OK.

Men her er lidt yderlige spørgsmål


1. Hvilken type firma er bedst at vælge, når det kun er mig og måske konen på time basis ?

2. Det er primært moms, kørsel, løn jeg har brug for hjælp til da det ikke er min stærke side

3. Findes der er nemt regnskabsprogram som kan nogle af de ting ( gerne gratis )

4. Køb/salg til/fra udlandet.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra det du skriver, vil jeg anbefale dig at tage et iværksætter kursus, så du kan få den helt basale viden på plads. Ellers vil en dygtigt bogholder kunne svare på dine spørgsmål og lave bogføringen for dig.

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Til følgende spørgsmål:

1) Type virksomhed, antager jeg du mener "virksomhedsform/selskabstype"

Det kan være lidt svært at svare på uden at kende den egentlige forretningsplan for fremtiden. 

En personlig virksomhed, med en VSO-ordning, er måske den billigste løsning i start-op fasen, men der er noget med nogle hæftelsesforhold m.v som man skal tage stilling til. VSO er også lidt kompleks hvis ikke man har prøvet det før, så der vil jeg altid anbefale en revisor.

Et ApS, har i modsætning til personlig virksomhed, ikke samme hæftelser, idet du ikke personligt hæfter for virksomhedens gæld m.v. Et ApS er dog lidt dyrere at starte med og der er lidt tungere adminstrative poster som regnskabsopstilling, bankomkostninger samt lovpligtig ansvarsforsikring for bestyrelsen/direktionen.

2) Det er der mange bogholdere der kan hjælpe dig med. 

3) Med gratis kommer ofte begrænsninger. Jeg vil anbefale e-conomic. Man kan bare købe startpakken, den er ikke så dyr, og det er super nemt for dig at finde rundt i.

Den bogholder du finder vil ofte selv anbefale det program han/hun bruger, så tag en snak med nogle bogholdere rundt omkring og forhør dig om mulighederne. 

4) De fleste regnskabssystemer kan i dag meget nemt håndtere køb og salg fra udlandet, igen det vil en bogholder også nemt kunne rådgive dig om.

Håber det giver bare en smule klarhed, er sikker på at John også vil komme med nogle gode råd :) 

Mit bedste råd er at spørge en revisor om en konsultation i starten hvor i har mulighed for at snakke om jeres forretningsplan m.v, så du får det bedst mulige setup fra start. 

Venlig hilsen

Mathias

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

BrianGP:
Nej, jeg ved godt det var et lidt "sparsomt" spørgsmål. Men har som sagt det basale på plads med hvad jeg skal købe/sælge, firmanavn osv. Men alt det boglige er ikke min stærke side ( ingen interesse ), så det er det jeg skal bruge opstarts hjælp til. Så hvis en bogholder kan klare opgaven, og svare på "dumme" spørgsmål, så er det også OK.

Men her er lidt yderlige spørgsmål


1. Hvilken type firma er bedst at vælge, når det kun er mig og måske konen på time basis ?

2. Det er primært moms, kørsel, løn jeg har brug for hjælp til da det ikke er min stærke side

3. Findes der er nemt regnskabsprogram som kan nogle af de ting ( gerne gratis )

4. Køb/salg til/fra udlandet.

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html hvor du ser forskel på personlig virksomhed og selskab

2 find en online bogholder - så slipper du for at sætte dig ind i det men betaler så noget for det

3 Ja www.dinero.dk findes i gratis - men er bedre i betalt Plus

4 Igen vil en online bogholder med forstand på det være hjælp - med hver sin regel fra EU og uden for - og forskellige moms angivelser som du nok skal lade en anden om, som du siger det her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html og http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)