Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvansopløsning af IVS

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Det du refererer til med en pris på "Fra 3.000 kr" er desværre kun "rådgivning til tvangsopløsning og genoptagelse". Det inkluderer hverken revisor-erklæring eller årsrapport.

Tilmeldt 12. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen, det har du fuldstædig ret. Så kan jeg lære det. ;-)

Selvangivelserne er der styr på, dem har jeg lavet i løbet af året til tiden. Det var blot årsraporten både for holding og drift som indkom forsent til erhvervstyrelsen. Årsrapporten blev afleveret i august . De blev lavet i Regnskab 2.0 basis under virk.dk link.

De blev indsendt få dagen efter datoen, som var sidste dato inden selskaber blev sendt tvansopløsning. 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ok. Det ændrer sagen lidt for så kunne et realistisk bud på de to erklæringer alene være måske 7.500 kr.

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

PS: Det er en relativt stille sæson for revisorer på denne tid af året, så det øger chancen for en fornuftig pris.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Bering Jensen / Portfolio.Help:

Ok. Det ændrer sagen lidt for så kunne et realistisk bud på de to erklæringer alene være måske 7.500 kr.

tror jeg også man kan få det for her i - som du skriver - den stille periode :) 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Bering Jensen / Portfolio.Help:

Dine selskaber kan omdannes enten med en særskilt erklæring, men kan også klares med årsrapport hvor der laves "udvidet gennemgang". Hvad der er billigst må være op til revisoren. Det er kun "godkendte" revisorer der kan gøre dette.

Hej Steffen,

Du har nogle gode input i tråden. Men udvidet gennemgang af årsrapport kan desværre ikke bruges til omregistrering i dette tilfælde, da den årsrapport som der er udført udvidet gennemgang på, højst må have balancedag 5 måneder før beslutningen om omregistrering til ApS. Desuden var der jf trådstarters oplysninger ikke en egenkapital på 40.000 kr. pr. balancedagen.

Desuden skal der også bruges en erklæring med høj grad af sikkerhed for at selskabskapitalen er til stede på genoptagelsestidspunktet.

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Waldgren:

Steffen, det har du fuldstædig ret. Så kan jeg lære det. ;-)

Selvangivelserne er der styr på, dem har jeg lavet i løbet af året til tiden. Det var blot årsraporten både for holding og drift som indkom forsent til erhvervstyrelsen. Årsrapporten blev afleveret i august . De blev lavet i Regnskab 2.0 basis under virk.dk link.

De blev indsendt få dagen efter datoen, som var sidste dato inden selskaber blev sendt tvansopløsning. 

Omkostningen til revisorbistanden i forbindelse med genoptagelsen afhænger meget af, hvor komplekse regnskaberne er og hvor meget du selv kan klare i forbindelse med registreringerne, og hvor meget revisor skal gøre.
Som jeg forstår dig, så er der pt. ingen aktiver andet end et lille varelager og en bankbeholdning i selskaberne og ingen gæld (moms og skat?).
Hvis der "kun" skal udarbejdes erklæring om kapitalens tilstedeværelse og at der ikke er ulovlige udlån på genoptagelsestidspunktet, så vil jeg anslå omkostningen til at være kr. 4.000 ex. moms per selskab.
Hvis du skal have hjælp til registreringer m.v. må du påregne yderligere omkostninger. Det kan fx være til at skrive vedtægterne om til ApS og ny størrelse selskabskapital, afholde generalforsamling og registrere genoptagelsen korrekt hos Erhvervsstyrelsen.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Lynge Andersen:

skat?).
Hvis der "kun" skal udarbejdes erklæring om kapitalens tilstedeværelse og at der ikke er ulovlige udlån på genoptagelsestidspunktet, så vil jeg anslå omkostningen til at være kr. 4.000 ex. moms per selskab

måske lidt rabat hvis holding alene omfatter det ENE drift - da det i princip er ret meget samme kontrol og erklæring? Og der er "krig" på markedet med selskaber der garanterer ret faste priser - forstå det hvem der vil/kan

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Waldgren

Tvangsopløsning er altså slet ikke så lige til, for reelt set er det jo en konkursbehandling hvor man ikke bare kan løfte hverken aktiver eller passiver over i et nyt selskab.

Så du starter op bunden igen, skal ud og finde kapital, have et nyt CVR-nummer og en ny bankkonto, som kan være særdeles vanskelig i disse dage at få, specielt hvis man er midt i 2 tvangsopløsninger.

Er der moms og skattegæld i de gamle selskaber vil SKAT også kræve sikkerhed for at tilmelde dig til moms og a-skat.

Så skriv en check og få en advokat til at rode kastanjerne ud af ilden i skifteretten.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)