Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lånte penge ud til ven i udlandet, får tilbudt tilbage betaling i "shares"

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Du har uden tvivl ret, og derfor også min opfordring til at hyre en ekspert. Jeg tænker mest på at store internationale firmaer (Amazon, Apple, Google, Facebook, IKEA osv osv. i lange baner) hele tiden laver alle mulige 'lovlige' konstruktioner for at undgå skat. Så jeg tænker at som udgangspunkt er næsten alting *muligt* (men evt. ikke økonomisk rentabelt alt efter værdien af aktierne) det er blot et spørgsmål om den rette konstruktion. Jeg sætter 'lovlig' i anførselstegn fordi hele skatteområdet er jo een stor gråzone, specielt også internationalt.

Han kan selvfølgelig også bare vælge at betale sin Skat af overskuddet og så være glad for sin gevinst. Big Smile

Hvad nu hvis han opretter et holding selskab (evt. i DK), og så indskyder han aktierne i det selskab. Så kan han vel trække de aktier fra i anden indkomst idet det er indskud i et nyt selskab. Så han betaler i princippet aktieindkomstskat af aktierne, men tilgengæld fratrækker han samme beløb så resultat er nul(?). Eller har jeg misforstået noget?

Mvh.

Max

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

MaxJensen:
Hvad nu hvis han opretter et holding selskab (evt. i DK), og så indskyder han aktierne i det selskab. Så kan han vel trække de aktier fra i anden indkomst idet det er indskud i et nyt selskab. Så han betaler i princippet aktieindkomstskat af aktierne, men tilgengæld fratrækker han samme beløb så resultat er nul(?). Eller har jeg misforstået noget?
ja det vil jeg mene. Når han får sit lån betalt tilbage - uanset i guld, DKK, BTC eller aktier, så er værdien af dette renteindkomst som han beskattes af som person. (ikke løn men renteindkomst)

Om han så skyder aktier ind i et selskab, så giver det ikke fradrag i personlig indkomst eller andet. Det sker med beskattede penge og giver ikke fradrag. Der er ikke fradrag for at skyde penge ind i selskaber

Derefter kan pengene naturligvis yngle i et holding  mod selskabsskat alene, men giver jo så personskat når de skal ud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)