Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hurtigt voksende startup søger medarbejder til opstart af kontor i Aarhus

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Er du født med et iværksættergen og kunne du tænke dig et job med stort ansvar fra dag 1?

Du kommer til at være med fra starten, når vi åbner kontor i Aarhus. Du får mulighed for at sætte dit præg på alt lige fra indretning af kontoret til markedsføringstiltag lokalt som nationalt. Vi er en ung virksomhed og har stadig meget at lære – det er derfor vigtigt, at du er initiativrig og har lyst til at tage aktiv del i udviklingen af virksomheden.

Om os

nofipa blev stiftet i december 2018. Vi er vokset hurtigere end forventet og har med succes rejst både ekstern investering og lånekapital. Vi er tre stiftere, som alle arbejder fuldtid – og vi søger nu en fjerde person, der i fællesskab med en stifter kan få os godt i gang i Aarhus.

Vi gør illikvide genstande likvide

Vores omdrejningspunkt er at frigive værdi i genstande. Det gør vi i dag gennem to koncepter:

  • PANTSAT.DK, hvor vi tilbyder en udbetaling mod sikkerhed i genstande – et billigt, fleksibelt og gennemsigtet alternativ til lån og kassekredit.
  • STRAKSSALG.DK, hvor vi tilbyder at købe genstande straks med henblik på videresalg – en god løsning for kunder, der ønsker (i) at slippe for besværet med at sælge og (ii) at få penge i hånden med det samme.

En kernekompetence i vores virksomhed er derfor vurdering af genstandes værdi. Vi er som udgangspunkt åbne for alle typer genstande, så du vil stifte bekendtskab med både iPhones, computere, dyre ure, designertasker, designer møbler, smykker, motorcykler, biler og meget mere.

Om dig

Du er ambitiøs, motiveret og handlekraftig, og har på sigt lyst til at overtage ansvaret for den daglige drift af kontoret i Aarhus.

Vi ser helst, at du:

  • Har en købmand gemt i dig, da en central del af arbejdet består i at købe og sælge brugte genstande,
  • Motiveres af ansvar og ikke er bange for en hverdag i højt tempo med mange bolde i luften,
  • Har flair for kundeservice og trives med direkte kundekontakt,
  • Er rimelig vant til at bruge it-systemer, herunder tryg ved at lede efter informationer på nettet, være aktiv på flere kanaler (e-mail, chat, sms, ip-telefon), og benytte Microsoft Office-pakken, og
  • Er indstillet på rejseaktivitet til og fra kontoret i København efter behov.

Derudover er det en bonus, men ikke en forudsætning, hvis du har erfaring med:

  • Markedsføring (online såvel som offline),
  • Grafisk arbejde (f.eks. Photoshop),
  • Programmering (f.eks. NodeJS).

Løn og ansættelsesvilkår

Løn efter kvalifikationer med mulighed for præstationsbaseret bonus.

Ansøgning

Skriv en e-mail med dit CV til info@nofipa.dk eller ring til Sander Rasmussen på +4531262580.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg håber i bliver anmeldt for ågervirksomhed.

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej M. S. 

Jeg vil ikke tage virksomheden her i forsvar. Men jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad din udlægning af en ågervirksomhed er, eller hvad virksomheden gør forkert?

De har to produkter i deres portefølje 

Pant
- Så vidt jeg ved, så er det ikke forbudt for virksomheder at tage pant i ens ting, hurtigt kan jeg henvise til hus og bil køb, to områder hvor man tit høre ordet 'pant' Endvidere kan man også have likvider man kan stille som sikkerhed, og dette må vel anses for at være en slags pant.

Strakssalg 
 - Såfremt det ikke er en urimelig pris der bliver stillet i udsigt, og virksomheden ej lukrere og spekulerer i at underbyde, og driver en fair handel altså kunden er indforstået med at virksomheden tager et salær.

Det er et område hvor der er mange gråzoner, hvor man som kunde og lidende kan blive forvirret eller forblændet, af et hurtigt salg - og derved miste overblikket og blive draget ind i en handel man ikke ønsker. Her må man formåde at virksomheden har et, etisk kodeks eller en politik på området der tilgodeser deres kunder.

Men jeg kunne godt tænke mig at høre dit svar, du kan jo have en vinkel jeg ikke har?

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej M. S.

Du besvare sådanset ikke noget med det link, jeg kender udmærket til ågervirksomheder, men udfra hvad virksomheden her beskriver på Amino, er der ikke umiddelbar grund til at beskylde dem for åger.

Jeg bad dig forholde hvad denne virksomhed gør, som gør - at de kan beskyldes for åger. Jeg har ikke læst noget med 90%  nogen steder, kunne det tænkes at de måske tilbyder deres kunde 10% under markdesværdien, og derved 'kun' score 10% profit?

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Gør sådan her:

Prøv at lave en pantsætning. Sæt ønskede beløb til eks. 10.000kr. Tag den oplyste daglige rate for panteforretningen. Multiplicer daglig rate (omkostningen er lineær jvf oplysning på siden) med 365. Derved udregnes den årlige omkostning. Det vil fremgå, at beløbet, som er ÅOP, udgør ca. 91,25%

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

M. S.:

Gør sådan her:

Prøv at lave en pantsætning. Sæt ønskede beløb til eks. 10.000kr. Tag den oplyste daglige rate for panteforretningen. Multiplicer daglig rate (omkostningen er lineær jvf oplysning på siden) med 365. Derved udregnes den årlige omkostning. Det vil fremgå, at beløbet, som er ÅOP, udgør ca. 91,25%

Du betaler ikke renter ved trådstarters virksomhed, du betaler en dagligt gebyr i perioden, som er helt normal praksis hos pantsætningsfirmaer :)

Så inden du beskylder dem for det ene og det andet, ville det måske være hæderligt lige at sætte sig ind i tingene. 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sat mig ind i det, og oplyst en ÅOP som en procentsats.
Det er ligegyldigt om beløbet beregnes som renter, gebyrer eller andet, ÅOP er de totale årlige omkostninger angivet i procent, derved er det enklere at sammenligne lån, panteforretning osv.
Måske du selv skulle sætte dig ind i tingene?

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hovsa...
Hvad står der i Lov nr 223?
Her er et uddrag:
“Pantelånere må ikke betinge sig eller oppebære højere rente af udlånte beløb end 1 1/2 pct. pr. påbegyndt måned og må ikke herudover pålægge pantsætteren omkostninger, jfr. dog § 18, stk. 1, og § 20.”

Har trådstarter noget at tilføje inden anmeldelse til Finanstilsynet?

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. :slightly_smiling_face:

Jeg kan jo ikke forhindre dig i at melde det til Finanstilsynet, det er din tid som du må vælge at bruge på den måde der passer dig. Dog kan jeg nævne at vi selvfølgelig er godkendt af politiet og myndighederne til at drive vores virksomhed. Men lad mig prøve at uddybe nedenunder (Her beskriver jeg blot PANTSAT.DK)

Under det traditionelle pantelån må der kun tages 1.5% om måneden. men vores koncept er ikke et traditionelt pantelån. Vores PANTSAT.DK koncept fungerer ved køb og salg. Det betyder at kunder sådan set sælger deres genstande til os, og har samtidig retten til at købe deres genstande tilbage indenfor den aftalte periode. Vi er ikke en finansiel institution, men driver handel med brugte genstande.

En ÅOP på 90% om året kan lyde lidt voldsomt. Men sammenlign med andre virksomheder der driver køb og salg af varer. Hvis du går til en 2nd hand luxury butik og indlevere din designertaske, så udbetaler de 50% af hvad de ender med at sælge tasken til, og du får først pengene når genstanden er solgt. Det samme gælder virksomheder der opkøber dyre ure med henblik på videresalg. Sammenlign det herudover med online kassekredit og online kviklån som tager helt op til 800% ÅOP. Dog er tankegangen ikke at folk skal bruge os over længere perioder, men nærmere til korttids finansiering; f.eks. at låne 10.000 kr. i 1 måned til 750 kr. i omkostninger (hvilket dækker renterne, opbevaring og forsikring).

Til trods for at vi ikke yder traditionelle pantelån, så har vi kaldt vores koncept PANTSAT.DK for at appellere til at folk forstår processen. Det adskiller sig betydeligt fra almindeligt pantelån særligt på 2 punkter: (i) ved et pantelån hæfter kunden stadig for lånet - så i tilfælde af at den underlæggende genstand sælges og ikke er nok til at dække lånet så skylder man stadig pengene, hvorimod med køb og salg som vi bruger, hvis vi tager et tab har vi ikke noget krav mod kunden og en kunde kan derfor ikke komme i gæld. og (ii) under pantelån er det stadig din egen forsikring som skal dække genstanden, hvorimod med os går vi ind og tager i forsikring på genstanden til markedsværdi.

En sidste misforståelse er nok at vores kunder er særligt udsatte folk. Vores kunder består af folk som pantsætter genstande som Rolex ure, diamanter, veteranbiler, designertasker og designer møbler. Det er almindeligt og velstillede mennesker - men misforståelsen opstår tit da man tror at disse mennesker ikke har brug for korttids finansiering. Men tag en selvstændig håndværker som eksempel  (som vi har flere kunder af); han har fået en opgave, han skal købe materialer for at udføre opgaven men får først pengene når opgaven er udført. I sådanne tilfælde kan han pantsætte noget af det værktøj han ikke skal bruge for at købe materialerne. Når opgaven er udført køber han sit værktøj tilbage.

Håber det hjalp en smule.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)