Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nummerering af kassebilag

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er reglerne vedr. nummerering af kassebilag i forbindelse med måneds- og årsafslutning?

Hvis man arkiverer sine bilag månedsvis i mapper (januar, februar, marts osv) og begynder at bogføre ind i ny måned / nyt år, så vil der jo være “huller” i nummerserierne :)

Dette er vel OK eller hvordan?

Eksempel:
Januar 1-120 + 135-140 + 155-170
Februar: 121-134 + 141-154 + 171-209

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Frulind:
Hvis man arkiverer sine bilag månedsvis i mapper (januar, februar, marts osv) og begynder at bogføre ind i ny måned / nyt år, så vil der jo være “huller” i nummerserierne :)

Dette er vel OK eller hvordan?

Eksempel:
Januar 1-120 + 135-140 + 155-170
Februar: 121-134 + 141-154 + 171-209

bare for at forstå - hvorfor ligger bilagsnummer 121 til 134 og 141.154 i feb og ikke i jan - med andre ord, hvad er årsagen til at du ikke har dem i rækkefølge der? Du bogfører dem vel i den rækkefølge de kommer datomæssigt?

Det du viser det vil kunne skabe problem
Du må gerne have en ny serie hver måned hvis du vil - jan 1xx til 1xxxx og så feb 2xx til 2xxx osv men du skal ikke have de der underlige hop hvor bilagsnumre roder rundt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 07:08
Hvor mange stjerner giver du? :

I dag kommer de også i nummerorden i hver enkelt mappe, men det betyder så også, at man er nødt til at vente med at bogføre noget som helst i ny måned indtil man er HELT færdig med gammel måned, da vi kører med månedsafslutninger......

Jeg kunne godt tænke mig, at vi var fri af at skulle “vente” med at bogføre i ny måned, blot for at det skal se “pænt ud” i mapperne.....

Vi er konstant en måned bagud, fordi der er noget, der skal afstemmes mv. Og det er længe at skulle vente med at bogføre i ny måned (synes jeg).....
Men det ser ud som om, at jeg ikke kan gøre så meget ved det ;)

Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Men tak JOhn....
Jeg vil gå efter de forskellige serier for hver enkelt måned :)

Tilmeldt 19. Aug 19
Indlæg ialt: 9
Fra  Stribager Regnskabsservice Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale dig at arkivere dine bilag i nummer rækkefølge i stedet. Hvis du skal finde et bilag, så kigger du i dit regnskabsprogram og finder bilagsnummeret der.

Du kan helt undvære at arkivere dine bilag på papir hvis du scanner dem ind i dit regnskabssystem. Det kan de fleste programmer klare.

Ved årsafslutning kan du evt lave nye nummerserier, men det er ikke et krav. feks 20190001 i år 2019, 20200001 i år 2020 osv. Husk at have nok cifre til ikke at komme ind i næste regnskabsår før tid.

Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har helt samme holdning Stribager..... Vi kunne ikke være mere enige.....
Men gamle vaner kan være svære at ændre og når man kommer ind i et firma som ny, så gælder det om at have alle gode argumenter klar, smil....

Så tusinde tak for input....

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)