Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Resell lovligt eller ulovligt?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 1. Oct 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det lovligt i Danmark at resell. Det betyder at du tjener penge på at købe noget lovligt (tøj) og derefter sælge det dyrer. Hvis man har som ambition om at sælge og leve af de penge. Desuden så er jeg kun 16. Skal man være registreret eller indberette det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej det er dybt ulovligt. Alle forretningsdrivende i Danmark køber deres produkter dyrt og sælger det billigt - så skal det være efter grundloven.

Tilmeldt 1. Oct 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tror ingen forretninger køber deres vare dyrt og sælger det billigere. Så mister de på det?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Omsi, Arne er ironisk 

Ja, alle forretninger, der sælger noget, gør som du fortæller: Køber en vare og sælger den med gevinst. 

Man skal jo bare huske skat og moms osv., når man starter en forretning. Og det gør man, når man køber varer ind, for at sælge dem igen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Omsi det er rigtigt nok. I Danmark er det ulovligt at tjene penge på sine varer - hvordan skulle vi ellers undgå overpriser?????

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Omsi:

Er det lovligt i Danmark at resell. Det betyder at du tjener penge på at købe noget lovligt (tøj) og derefter sælge det dyrer. Hvis man har som ambition om at sælge og leve af de penge. Desuden så er jeg kun 16. Skal man være registreret eller indberette det?

ja selvfølgeligt er det lovligt men NEJ det er ikke lovligt når man er under 18, da man hverken må købe eller sælge med fortjeneste for øje uden at være myndig, eftersom man jo ikke kan forpligte sig før det tidspunkt

Du skal derfor have dispensation fra statsamtet for at få CVR som virksomhed (ja du skal være registreret) - eller have en over 18 til at stå for det

tre links du kan læse her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/under18.html både om hvordan man evt søger dispensation, om at lade en over 18 stifte og - hvorfor man IKKE må som under 18 ellers

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Men jeg hører tit at unge lever på at resell tøj. De er under 18 og har ingen CVR. Jeg tænkte på om man måtte gøre det som en hobby/fritid

Tilmeldt 1. Oct 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Omsi:

Men jeg hører tit at unge lever på at resell tøj. De er under 18 og har ingen CVR. Jeg tænkte på om man måtte gøre det som en hobby/fritid

det må man ikke - og jeg tror nu heller ikke du hører det tit - for de kan ikke få betalingsløsninger eller andet - har du nogen link til nogen under 16 der lever af det - Det er nok en myte du

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender rigtig mange der gør. Ellers så på tøjsider på facebook, der er der rigtig mange sælgere, som ikke har CVR.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)