Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps investering

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej . Jeg har et Aps . Min far har lige afviklet sin virksomhed og fået 100.000 kr ud af det før skat.

Mit spørgsmål er om han kan skyde de 100.000 kr ind i mit Aps og derved købe en anpart af selskabet (geninvestere)
Eller skal han svarer skat af de 100.000 kr ?

Mvh Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Han kan ikke skyde penge ind i dit ApS uden de er beskattede - Hvis han har afviklet sin virksomhed og det var et ApS så er det aktieskat af gevinst og ellers -i personlig virksomhed alm personskat af en evt gevinst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Feb 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Mange tak for hurtigt svar og rigtig god weekend. Mvh Peter

Tilmeldt 23. Feb 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik ikke formuleret det helt korrekt. Han har ikke afviklet virksomheden han har endnu men afviklet næsten alle aktiver i virksomheden og vil geninvestere APS . Han har stadig pengene stående på sin virkdomhedskonto. Og altså ikke taget pengene ud til sig selv .

Kan det ikke lade sig gøre at investere se 100.000 kr i mit Aps?

Mvh Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans ApS kan godt købe anparter i dit ApS og dermed blive et holding selskab - men det vil ikke ændre ved at de 100.000 kr jo så skal være beskattet som overskud i hans ApS først - der er ikke fradrag for at købe dine anparter, så når han har afviklet aktiver og lavet regnskab så vil han få beskatning i sit ApS af selskabets overskud. Hvad der står på hans bankkonto har ikke med skat at gøre - men så længe han beskattes af sit overskud - uden at trække penge fra for køb af anparterne, så må han det. OM han har penge i bank eller værdi i anparter, er helt ligemeget for skatten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyse84... Hvis både du og din far har drevet virksomhed i ApS (din far formentlig længere end du), så formoder jeg at I har styr på regnskabsperioder, aconto-skat, 22% selskabsskat, årsrapport, selvangivelse, etc.

Hvis det er tilfældet, så bør din far også kunne regne ud hvor mange penge der er tilbage i hans selskab efter at skatten for den nuværende aktivitet er afregnet. Skatten kan for så vidt godt være 0 eller din fars selskab kan måske ligefrem have et skatteaktiv.

Med dette på plads så kan din fars selskab hjælpe dit på forskellige måder .... enten kan hans selskab låne dit selskab penge (mod betaling i form af renter) eller også kan hans selskab opnå en ejerandel i dit selskab ved at der gennemføres en kapitaltilførsel. Begge dele kræver nogle ting på skrift.

På den måde lyder det meget sandsynligt at I kan finde ud af noget.

Hvis I vil videre med dette, så vil jeg foreslå at I samler alt relevant materiale og booker et møde med en professionel rådgiver.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)