Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering som importør.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

 Ved import fra tredie-lande (uden for EU) skal man være registreret og angive hver enkelt import. Meget besværligt og burokratisk. Og man skal også betale et ekspeditionsgebyr uanset beløb. Så er det, at jeg tænker: Hvis det er småting, er det bedre at importere uden om firmaet  som privatperson. Man slipper for angivelsen, og hvis det er småbeløb slipper man også for ekspeditionsgebyrer.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er vist nogen du helt har misforstået mht. import fra 3. lande. Der er nu ikke meget bureaukratisk ved selve indfortoldningen. Hvad er det for et ekspeditionsgebyr du taler om?

Normalt vil det være din speditør der laver indfotldningen (så du skal intet angive selv).  Det eneste du skal gøre er at betale opkrævningen fra SKATtold, som de sender den efterfølgende måned.

Alt afhængig af hvem varen sendes med kan der forekomme et gebyr for at lave selve indfortoldningen f.eks. opkræver post Nord ca. 160 DKK  men derimod betaler man ikke noget for indfortoldningen hos kurerfirmaerne, da det er inkluderet i prisen.

Vær opmærksom på at det er ulovligt at importere vare til videresalg som privatperson.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Bondemanden:

 Ved import fra tredie-lande (uden for EU) skal man være registreret og angive hver enkelt import. Meget besværligt og burokratisk. Og man skal også betale et ekspeditionsgebyr uanset beløb. Så er det, at jeg tænker: Hvis det er småting, er det bedre at importere uden om firmaet  som privatperson. Man slipper for angivelsen, og hvis det er småbeløb slipper man også for ekspeditionsgebyrer.

lidt som at det er lettere at tjene penge sort og slippe for at rode med regnskab og selvangivelse ikke? 

Nu er loven jo som den er, for at sikre korrekt indfortoldning og en række ansvarsområder som du som importfirma har. Importregstrering er ikke spor vanskelig og giver ikke hverken anden told eller gebyr - end hvis du importerer privat. Gebyr må være post DK og det er helt ens privat eller firma - told ligeså -(og her er 80 kr grænse for moms så ved at blive fjernet, ligesom der vist komme ændring i postDK gebyr (men ikke i speditøres). Ændringen sker senest 1/1-2021 men regeringen har, som jeg husker det, udtalt de vil fjerne bagatelgrænsen inden - som f.eks Sverige allerede har gjort. Er du momsregistreret betyder det dog ikke noget, da du jo så ikke har momsen som en udgift

Opdager told, at du importerer erhvervsmæssigt og lader som om det er privat - ryger tingene retur fra told direkte. Vil du være firma- så optræd som sådan og hold loven

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

du må ikke importere som privat person, og så sælge varen i dit firma.

har du et firma, skal du importere i firmaet..

Tilmeldt 24. Oct 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nej. Det er jeg klar over, at det ikke kan gøres med varer, der skal videresælges.  Men jeg kan ikke tro, at SKAt vil protestere, hvis jeg privat  importerer et viskelæder og bruger det i firmaet.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Bondemanden:
hvis jeg privat  importerer et viskelæder og bruger det i firmaet.

Hvorfor spørger du os overhoved - når du ikke er mere seriøs?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kors hvor er du useriøs. Der er IKKE forskel på om du importerer til videresalg eller til brug i firmaet  man skal være importregistreret og der er ikke forskel i administration - moms - told eller andet (ud over du skal betale moms som privat og ikke skal som momsregistreret firma) Har du virkeligt forstyrret os alle for at høre om at importere et viskelæder?

Find et andet sted at trolle

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John Yes

Dejligt det ikke kun er mig der bliver irriteret over useriøse folk.

God aften

Ravn 

Tilmeldt 9. Jan 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :





Exporthub is an international B2B Marketplace Hong Kong catering to thousands of manufacturers & suppliers from all industries with its safest trade services. Our existing and new members have a competitive advantage in the globally raging B2B marketplace owing to the power of working with the most reputable & authoritative Chinese suppliers.



Tilmeldt 9. Jan 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :





 Exporthub is dedicated to making international trading more comfortable than ever. Our team of experts is keen to provide all global buyers and suppliers with tools to help them succeed in their particular industry. Our range of services allows suppliers to connect with buyers worldwide for their products. As a B2B trade portal. Exporthub is an international B2B Marketplace Hong Kong catering to thousands of manufacturers & suppliers from all industries with its safest trade services.



Side 1 ud af 1 (10 indlæg)