Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CYKELTYVERI - HAR VI FUNDET LØSNINGEN ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er en gruppe studerende på Tietgen Handelsgymnasium i Odense, som er igang med et innovations projekt. I og med der blev stjålet 48.000 cykler i 2017 vil vi gerne løse denne problemstilling. Vores virksomhed tilbyder forbrugeren en nem og simpel måde at spore sin cykel på. Hvis uheldet skulle være ude og ens cykel bliver stjålet kan man derefter spore sin cykel nemt og enkelt igennem vores app, og finde den præcise lokation hvor ens cykel befinder sig.

Hvad gør vi anderledes i forhold til andre på markedet ?
Painen er at man kan spotte disse andre sporings enheder med det blotte øje, som findes på markedet nu til dags. Vores sporingsenhed vil sidde inden i cyklens stel, det gør det svært for cykeltyve at se om cyklen har en sporingsenhed i sig eller ej.

- Vi vil derfor rigtigt gerne høre fra jer, om hvilket tanker i gør jeg i forhold til vores idé. Samt hvilket fremgangsmåder der er for at få vores virksomhed op at køre.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej. I har desværre næppe fundet løsningen - men bare I havde. 

Hvis cyklen skal kunne spores så skal den udsende en form for radiosignal.  
Hvis I sætter "dimsen" inde i cyklen metalstel, så kan radiosignalet typisk ikke udbrede sig, og derved kan cyklen ikke spores. 

Endvidere: 

I skal grundigt overveje jeres radio-teknologi ift. batteriforbrug, batteriholdbarhed, sporingsafstand mv. 

I skal grundigt overveje hvordan jeres "dims" skal vide hvor den er. Hvis den er "GPS-baseret", så skal "dimsen" kunne modtage GPS-signaler. Det kan den næppe hvis den sidder inde i et metalstel. 

Jeg - og alle andre cykelejere - håber at I finder en god løsning. 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Udkastet lyder ok.

Men hvad med strøm til enheden og evt. opladning. Skal måske også kan flyttes til en ny cykel, uden værktøj.

Den skal være nem at komme til: Skifte batterier, lade op uden den falder ned i bunden af stel osv.

Nu ved jeg ikke hvor stor enheden er, men jeg ville sætte den et helt andet sted. Så er den til at komme til også uden den kan ses.

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kender jeg absolut intet til den slags sporingsenheder og/eller batterier, men måske kan jeg alligevel sætte nogle tanker i gang.

Kunne man evt. benytte lidt af samme koncept som en dynamolygte? Sporingsenheden må skulle bruge et batteri, måske kan det på en måde oplades af strøm der bliver genereret, når der bliver cyklet på cyklen?

For at have sporingsenheden/batteriet tæt på hjulet, så kunne man inkorporere den i enten kædeskærmen eller hjulskærm, således den er en del af designet af skærmen. På den måde vil den være tæt nok til at få strøm, samtidig med at den vil være svær at opdage. Det må være muligt at gemme den inde i plastik og stadig være i stand til at bruge GPS?

Jeg ved ikke, om det er helt skørt, men måske ideen kan bruges til inspiration til noget klogere Smile

Tilmeldt 1. Jun 15
Indlæg ialt: 58
Fra  Lindahl Robotics Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt med nogle der vil være nyskabende.

Jeg sad og overvejede jeres forslag og så hvad folk havde skrevet og fik en tanke i måske kan bruge.

Hvis man bygger en rfid tag ind i cyklen så kan man skanne den med en scanner. rfid tags er passive og bruger ingen strøm. Det er de samme der bliver inopereret i hunde så man kan se hvem de tilhører. Dette løser ikke problemet med at cyklerne bliver kørt til udlandet, men det vil gøre det noget nemmere for politiet at se om cyklen er stjålet.

Bare en tanke. Den er gratis :)

Rigtig meget held og lykke med projektet. super fedt med nogle unge i værksættere!

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

"Painen" er at en gps tracker på en cykel har begrænset strøm

hvis ikke du sporer cykel inden for 4 døgn er den nok lost

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej da min kone fik sin nye cykle stjålet kun 7 dag efter den var købt bliv jeg sur men glad fordi vores cykleforsikring dækket. Men der kigge jeg på sådan dimser som både tyskland, Holland og Polen sælger som man kun spore sin cykle.. så måske i skal kigge lidt på dem.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)