Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der plads til en discount webshop provider i DK?

Side 1 ud af 7 (62 indlæg)
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,
Det er som om at web-shop asp markedet er super oligopolt, med næsten kun dandomain og scannet på markedet (de har vel 90%?) og så en underskov af "mindre" oscommerce kloner...Priserne er også på det samme (meget høje) niveau. 

I UK2 har vi i et års tid kørt en ecommerce pakke til en 100'mand om måneden - systemet er helt på højde med dandomain og scannet (UK2 kører f.eks. www.1929.co.uk :)). Vi har mere end 5k webshop kunder, og setup'et scalerer fint. 

Nu da vi har lavet alle de initielle investeringer kunne det være sjovt at tage fusen på det danske/skandinaviske marked og tilbyde vores løsning til f.eks. DKK 9.95/mdr i DK...vi har fået en DK kort løsning på plads hvis vi valgte at sætte det igang.

Et par spørgsmål til dem af jer der kører webshops

1) Hvor meget tror i prisen har at sige på det her marked?  Traditionel hosting er jo næsten 100% pris, det er derfor at one.com, unoeuro.dk osv er så store her i DK. Men med ecommerce - hvor meget kiggede i på prisen?

2) Ville i være OK med at der kun var ticket/chat support? Hvis nej, ville i være OK med at betale ekstra for telefon support?

3) Skulle det absolut køre fra Danske servers/IP numre? (ved faktisk ikke om google stadigt går op i den slags)

4) Hvor vigtigt ville det være for jer at system var "født" med en flok templates? Ville i alligevel lave jeres eget site, eller er det cool at kunne starte op med det samme? 

5) Hvad ville få jer til at flytte fra en anden udbyder (gratis 3 mdr trial?, gratis import fra nuværende shop?, gratis domain?, gratis ssl? andet?) 

 

Tak for jeres input :)

 

Ditlev 

www.onapp.com

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du sikker på du mener 9.95,- om måneden?

Har bort set fra det, ikke selv nogen webshop og/eller planer om at starte en, men synes det lyder som en spændende ide, der måske godt ku ændre lidt i konkurrenceformen...

 

Søren

Endnu ikke iværksætter. Læser HA Almen på CBS, indtil ideen og modet kommer. Men så bliver jeg også selvstændig.

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ditlev.

Konkurrence er altid skønt for os kunder Big Smile

Jeg er ikke webshop kunde, men vil da gerne give mit besyv med.

Jeg mener, at prisen har noget at sige, hvis man skal teste og udforske e-commerce lidt (hvis prisen er lav - så er risikoen også). Men efterhånden, som man bliver mere habil bruger, og måske får succes med sit forehavende, så tror jeg, at man vægter andre ting højere.

Når du lige nævner lavpris webhoteller, så falder mine tanker hurtigt på fleksibiliteten. One.com er som sådan et fornuftigt webhotel, men fleksibiliteten ryger lidt.

Så jeg ville nok sikre mig, at jeg kunne starte småt ud, men også skalere op efterhånden som det blev nødvendigt.

chat-support - ticket support.
Chat support bliver mere og mere udbredt, så efterhånden tror jeg ikke, at folk afholder sig fra kommunikationsformen fordi den er ukendt. Jeg har kun oplevet One.com chat support som positiv, fordi de har kunnet levere svarene bedre og hurtigere end ved telefonisk kundeservice. Så hvis I mener, at kunne levere en ligeså god eller bedre support via chat, så go for it. Jeg har lidt svært ved at vurdere, hvorvidt danske kunder er klar til at betale ekstra for telefonservice, selvom at det er meget udbredt andre steder. ( andre steder betaler man for hurtigere responstider)

Med hensyn til templates, så synes jeg, at det er et must specielt taget jeres pris i betragtning, da I måske vil appellere til kunder, som ikke lige har en grafisk afdeling i ryggen.

Med hensyn til at flytte webshoppen, så ville det helt klart være de 3 måneders trial samt gratis import fra nuværende shop.

Held og lykke 

 

 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun sige "Go!" til jeres overvejelser, for jeg tror sagtens i kan få en anseelig markedsandel i Danmark. Prisen har noget at sige, da man gerne vil have så lave omkostninger som muligt i starten + man kan hive nogle "måske" kunder op af stolen, da deres investering er meget begrænset i starten.

Jeg har selv en webshop på nuværende tidspunkt, og jeg kunne da sagtens finde på at skifte over til jer - Især hvis man fik gratis import Smile

Umiddelbart er det sjælendt man skal have fat i supporten, så længe systemet kører som det skal, derfor tror jeg sagtens i kan nøjes med chat-support. 

 

Men jeg ser da frem til at i rammer Danmark hårdt :) 

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

sirem:

Er du sikker på du mener 9.95,- om måneden?

 

Jeps, kr 9.95,-

www.onapp.com

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

 Det er bare "god damm" billigt iforhold til de nuværende udbydere Big Smile

 Tror jeg betaler 5.000 for 6 måneder, inkl gateway...

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper N. Jepsen:

 Det er bare "god damm" billigt iforhold til de nuværende udbydere Big Smile

 Tror jeg betaler 5.000 for 6 måneder, inkl gateway...

 

Kunne også være det skulle være 29.95 eller 14.95, pointen er at det skulle være lavt nok til at det kunne rykke i markedet 

www.onapp.com

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Uden selv at beskæftige mig med webshops så deler jeg opfattelsen af at det primært er en række bestemte spillere der sidder på det danske marked. Det er dog mit indtryk at andre dog stille og roligt får større og større indflydelse (i form af f.eks. udbydere af osCommerce), så jeg tror bestemt der er marked for flere udbydere - det er bare om at komme i gang.

Mhs. til de forskellige punkter:

1) Om der er marked for en discount udbyder og om prisen spiller en rolle? Ja helt sikkert, det er i hvert fald min opfattelse ud fra mange af de tråde man har set her inde. Jeg tror produktet vil være mest tiltalende for små nystartede shops, fritidsshops etc., hvor økonomien kan være stram. Der er helt klart også en del hvor prisen vil være direkte afskrækkende, og om en løsning for en veletableret shop koster 10 kr. eller 300 kr. pr. måned vil jo sjældent betyde det store.

2) Det tror jeg ikke er noget problem, der er i hvert fald set andre udbydere af både webshops og betalingsgateway der succesfuldt kører med så begrænsede supportmuligheder - igen tror jeg det er noget der direkte vil afskrække nogen, mens det for andre vil være ligegyldigt.

4) Det er mit indtryk at de fleste små/nystartede shops har en standard opbygning som er set på 117 andre shops, så jeg tror folk ville være tilfredse med det. Personligt synes jeg dog det er røv kedeligt at se på, så hvis man kunne slå sig på at folk nemt kunne lave en unik opbygning tror jeg det ville være et lækkert salgsargument.

5) Jeg tror bindingstiden og opstartsomkostningerne er nogle af de mest relevante faktorer for målgruppen. At få eksisterende shops til at skifte tror jeg ikke der er voldsomt gode chancer for jo mindre de er direkte utilfredse med deres eksisterende løsning, så mit bedste bud vil være at appellere til potentielle nystartere frem for dem der skulle ønske at flytte.
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ditlev, jeg tror du først og fremmest skal finde din målgruppe, og derefter sætte prisen. For nystartetde vil det helt sikkert være attraktivt med at få hostet for 10 kr pr. måned, men det varer ikke længe før andre ting bliver LANGT mere relevant. Fx vil en fuldstændig adgang til kildekoden være et must for mig, så er der uppetiden og dit lille google problem (som er et problem, men kan løses).

Det er fedt nok med noget konkurrence på markedet, det vil også øge kravene til andre providere, der så vil prøve at sælge deres produkter på større kvalitet, og det mangler der!

 

 

Jimmy

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt ville jeg være ligeglad med om det kostede 9, 29, 199 eller 399 kr. år måned - når man skal drive en bare lidt seriøs webshop, skulle dette månedligt beløbhelst ikke være altafgørende.

Men spændende med den meget lave pris. Hvis systemet holder kan du helt sikkert på en masse "amatører" og privatpersoner til at prøve kræfter med deres egen webshop. Det kunne være den målgruppe som lige nu sælger ting på hobbybasis. Keep on going ;-)
 

// Jesper Skov

 

Side 1 ud af 7 (62 indlæg)