Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der plads til en discount webshop provider i DK?

Side 2 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg selv ejer af en webshop og følgende ting har jeg rated efter:

Support muligheder
opsætnings muligheder
Pris
hastighed (Der må altså ikke være nogen former for lag på linjen.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er så mange jeg-er-på-barsel-og-ved-ikke-hvad-jeg-skal-lave webshops, og det er sikkert os dem der vil vælge den billige løsning, du skal nok kunne sælge nogle tusinde løsninger ved at være så billig, der er mange af de så hobby shops (og ja der er rigtig mange af dem) som vil elske kun at skulle betale så lidt.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er da næsten sikker på at det ville kunne blive en bragende succes, sådan rent kundevolumen mæssigt.

Spørgsmålet er bare om det kan løbe rundt? Det har du garanteret regnet en masse på...

Men det lyder voldsomt at tilbyde webshop, hosting og support for 10 kr (eller noget i den stil) pr. måned.

Selvom det er en chatsupport så skal det vel sidde en medarbejder i den anden ende ?! :)

Så en lille smule hovedregning så er vi ude i: Supportmedarbejder 120kr pr. time (minimum) altså skal der været udlejet 12 shops blot at betale en time.

Så har vi regnestykket 12x37.5x4.3 = 1935 shops for at betale en fuldtidsmedarbejde. Tallet er naturligvis det dobbelte når der skal regnes feriepenge, pension og alt muligt andet med. Dertil kommer så alle andre udgifter.

Så med udsigt til at der skal afsættes ca. 4k shops for at betale for første medarbejder, så tror jeg det ser en smule svært ud.

Det kan selvfølgeligt være at i har en anden indtjeningsmodel end den som umiddelbart ligger for? Ellers tror jeg det er en smule dødt.

Men på den anden side så er det jo en perfekt indtrængningsstrategi, hvis man har de fornødne midler at brænde af de første år.

Mvh Peder 

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Peder TakeTwo.dk:

Jeg er da næsten sikker på at det ville kunne blive en bragende succes, sådan rent kundevolumen mæssigt.

Spørgsmålet er bare om det kan løbe rundt? Det har du garanteret regnet en masse på...

Men det lyder voldsomt at tilbyde webshop, hosting og support for 10 kr (eller noget i den stil) pr. måned.

Selvom det er en chatsupport så skal det vel sidde en medarbejder i den anden ende ?! :)

Så en lille smule hovedregning så er vi ude i: Supportmedarbejder 120kr pr. time (minimum) altså skal der været udlejet 12 shops blot at betale en time.

Så har vi regnestykket 12x37.5x4.3 = 1935 shops for at betale en fuldtidsmedarbejde. Tallet er naturligvis det dobbelte når der skal regnes feriepenge, pension og alt muligt andet med. Dertil kommer så alle andre udgifter.

Så med udsigt til at der skal afsættes ca. 4k shops for at betale for første medarbejder, så tror jeg det ser en smule svært ud.

Det kan selvfølgeligt være at i har en anden indtjeningsmodel end den som umiddelbart ligger for? Ellers tror jeg det er en smule dødt.

Men på den anden side så er det jo en perfekt indtrængningsstrategi, hvis man har de fornødne midler at brænde af de første år.

Mvh Peder 

 

Det er samme model som så og sige alle andre 9.95/mdr webhosts sidder og regner på - og ja, der skal gang i den for at få det til at løbe rundt. Man kunne dog lave andre modeller, evt. i samarbejde med en Dansk virksomhed/iværksætter der syntes det kunne være cool at hoppe på det her inden det er for stort. 

 

:)
D

www.onapp.com

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ditlev,

Jeg tor desværre ikke det vil have effekt, om den koster 100 el.10kr. om måneden... I er nødtil at gøre jer bedre.

Idé: og denne er god....   I laver en storkunde aftale med et logistikcenter ( som står for alt handling, fragt indpakning osv. og som integrere sig mede jerea handelssystem - således at når en kunde ligger en ordre så checkes der mod en lagerbeholding og ordrebekræftelsen ryger afsted til logsitikcentret og pakken ryger afsted !  og så hæver prisen istedet + betaling pr pakke osv.

Logistikken, er nok det mest problematiske for alle "deltids" webshop ejere...

hilsen

 

Michael

 

 

LanSoft A/S - Vi er ligenu igang med at lave nogle store  spændende Forretningsportaler, B2B , således at kunden og leverandøren kan udveksle og styre leverancer,

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ditlev

 Jeg har de sidste par år startet og drevet shops på forskellige måder. Hver gang har jeg undersøgt markedet og taget forskellige ønsker i betragtning før jeg tog den endelige beslutning. Derved har jeg haft rigtig mange demo shops m.m.

En ting der går igen og der er jeg nok ikke anderledes end andre mennesker er prisen. Den må ikke være alt for høj men den må så sandelig ALDRIG være for lav. Jeg kræver 100 % tillid til min shop, jeg husker stadig første gang min første shop røg offline pga hosting problemer.....jeg vågner stadig svedende op med den drøm :) spøg til side! For mig skal shoppen og prisen udstråle TILLID og seriøsitet..... også kan du sikkert være bedre og mere stabil end alle andre på markedet men hvis din pris ikke udstråler det (hvilket jeg ikke mener den gør) så sælger du ikke til mig.

Men jeg ser skam stadig det samme behov for en billig shop. Min pointe er bare, at 10 kr. pr måned er for billig :)

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

 Det er selvfølgeligt rigtigt. Men man skal nok være klar til at smide en del midler i projektet indtil der opnås et tilpas (ekstremt) stort kundevolumen.

Jeg har også en forventning om at der er en del mere support forbundet med en webshopløsning med hosting end der er bare med hosting.

Men hvis i kan opstille et regnestykke som økonomisk giver mening så syntes jeg i skal komme i gang hurtigst muligt, jeg er temmeligt sikker på at der er masse af kundepotentiale i så billig en løsning. Selvfølgeligt under forudsætning af at der ikke er væsentligt områder hvor man teknisk er bag efter de eksisterende løsninger.

/Peder 

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

og en tilføjelse - hvsi man vil have succes med en webshop, så er det kvaliteten og ikke prisen. Hvis man bestiller en pakke ( der står til at være på lager) så skal den være fremme næste dag, og det er der gudøme mange "deltids"" webshop ejere som ikke kan overholde. og så gider man ikke handel hos dem....  Men dette men logistikudbyderen, er en kanon idé - og det vil i få succes med !

LanSoft A/S - Vi er ligenu igang med at lave nogle store  spændende Forretningsportaler, B2B , således at kunden og leverandøren kan udveksle og styre leverancer,

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Boysen:

Hej Ditlev

 Jeg har de sidste par år startet og drevet shops på forskellige måder. Hver gang har jeg undersøgt markedet og taget forskellige ønsker i betragtning før jeg tog den endelige beslutning. Derved har jeg haft rigtig mange demo shops m.m.

En ting der går igen og der er jeg nok ikke anderledes end andre mennesker er prisen. Den må ikke være alt for høj men den må så sandelig ALDRIG være for lav. Jeg kræver 100 % tillid til min shop, jeg husker stadig første gang min første shop røg offline pga hosting problemer.....jeg vågner stadig svedende op med den drøm :) spøg til side! For mig skal shoppen og prisen udstråle TILLID og seriøsitet..... også kan du sikkert være bedre og mere stabil end alle andre på markedet men hvis din pris ikke udstråler det (hvilket jeg ikke mener den gør) så sælger du ikke til mig.

Men jeg ser skam stadig det samme behov for en billig shop. Min pointe er bare, at 10 kr. pr måned er for billig :)

 

Jeg tror desværre overhovedet ikke du har ret. Det er farligt at undervurdere danskernes evne til at købe det absolut billigste produkt. 

Det er naturligvis nogle som har de erfaringer som skal til for at købe et produkt som er dyrer men bedre. Men jeg tror overhovedet ikke det er fleretallet.

/Peder 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Neeej, men så tror vi jo bare noget forskelligt :)

Jeg tror det handler om målgruppen, og mit råd til dig ditlev må være at lave en markedsundersøgelse på den målgruppe i ønsker at ramme. Så får du facts og ikke gætterier/personlige oplevelse/meninger :)

 

 

Side 2 ud af 7 (62 indlæg)