Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der plads til en discount webshop provider i DK?

Side 4 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ditlev: Du tager fejl.  Discount varer er YT - og Discount "supermarkeder" er på vej til at blive det ! - folk vil have service flere features og så meget add-on at de ikke selv behøver gøre noget.  Du vil givetvis kunne lokke nogen kunder til - men det vil aldrig blive succes forretninger. Du skal adde value, value som dine kunder kan give videre til deres kunder.

Jo det er sgu små knald forretninger der er så begrænset af ressourcer så man vælger en discount løsning til en 10 istedet for at give 100 - har man ikke økonomien til ordenlige løsninger - så har man ikke retning af succes.

Jeg kender iøvrigt ikke nogen af de shops du nævner.

Men  

 

en

LanSoft A/S - Vi er ligenu igang med at lave nogle store  spændende Forretningsportaler, B2B , således at kunden og leverandøren kan udveksle og styre leverancer,

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Michael:

Ditlev: Du tager fejl.  Discount varer er YT - og Discount "supermarkeder" er på vej til at blive det ! - folk vil have service flere features og så meget add-on at de ikke selv behøver gøre noget.  Du vil givetvis kunne lokke nogen kunder til - men det vil aldrig blive succes forretninger. (...)

OK - og det baserer du på ....?

www.onapp.com

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Ditlev: Du tager fejl.  Discount varer er YT - og Discount "supermarkeder" er på vej til at blive det ! - folk vil have service flere features og så meget add-on at de ikke selv behøver gøre noget.  Du vil givetvis kunne lokke nogen kunder til - men det vil aldrig blive succes forretninger. Du skal adde value, value som dine kunder kan give videre til deres kunder.

Jo det er sgu små knald forretninger der er så begrænset af ressourcer så man vælger en discount løsning til en 10 istedet for at give 100 - har man ikke økonomien til ordenlige løsninger - så har man ikke retning af succes.

Jeg kender iøvrigt ikke nogen af de shops du nævner.

Men  

 

en

 

Jeg syntes da heller ikke det er noget som jeg støder på så tit. For at tage et eksempel, så syntes jeg da nyeligt at have hørt at danskerne var gået amok i buræg. Når ikke engang samvittigheden kan få den almene dansker til at ligge sin lyst til "billig" fra sig, så tror jeg det er noget ude i fremtiden at vi ser en trend som dikterer at dyrt kvalitet er in.

/Peder 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror helt bestemt der vil være et marked for at sælge en webshop til den månedlige pris..

(men jeg frygter meget for at det så vil boome med 2. rangs webshops, som en tidligere beskrev ikke sender varen til den tid de sagde, eller helt glemte.. men det er en helt anden problematik, som du i princippet kan være ligeglad med)...

Mange bremser og stopper helt op når de hører, at de skal betale 4 - 500 kroner i måneden for en webshop løsning, oveni webhosting, pbs, etc... Så jeg tror bestemt det ville være en god konkurrence-vridning at kunne komme med et tilbud på 10 - 20 kroner i måneden..

Standard design er og vil altid blive kedelige, men jeg tror det er de færreste som faktisk ved at det er standard løsninger og så længe varen og produktbilederne er i orden, så vil de mest almindelige internetbrugere acceptere designet...
Men hvis I kunne gøre jeres webshop kompatibel med fx Templatemonsters designs (ergo Oscommerce designs exempelvis), så kunne man billigt få sig et flot design... (som så igen af den professionelle ville synes meget "templatemonster" standard)... ;-)

Hvorfor kan billigt ikke være godt?... den diskussion kan man drive til evighed... Det behøver jo nødvendigvis ikke være på de 20 kr/måned man skal hente sine penge, men upscale salg... webhosting udover... tilbyde design... tilbyde dit og tilbyde dat... der er mange andre ting man kan tjene pengene på....

Jeg kan lide jeres plan, og giv endelig lyd fra dig når I starter op... for det skal da helt sikkert med som emne i "Webshop Hvordan" ... ;-)

 

Fra Nibe
Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Ditlev

 

Giv den nu bare fuld og ryk hele danmark ned med storm du tror jeg selv på ideen og du kan vel allerhøjest tabe lidt til noget markedsføring. Tror helt seriøst at det ville kunne få mange i gan med at deres egen webshop igang. Er selv ved at starte og er da lidt rystet over hvad det egentlig koster at få en onlineshop. Men jeg mener klart der er et marked men tror det er i en str på små 20k det er dog kun gætterier fra min side af. Har ikke noget og have det i. Men er helt sikker på det ville kunne hjælpe mange mennesker til et liv som selvstændige.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nok stille mig tvivlsom ved at i har shops kørende på de samme servere med million omsætning til 10 pund om måneden.
Ellers må de godt nok sælge dyre vare også have relativt få kunder Smile

Det er simpelthen urealistisk at tro konceptet kan holde på 10 kr om måneden.

Strøm, husleje, trafik (som ikke kan købes til samme priser som i UK), bemanding osv. osv.

Jeg loggede ind i jeres admin - det var en kort fornøjelse.

Anyways der skal nok være et markede for at konkurrer med scannet, dandomain osv. af standardløsningerne - men 10 kr om måneden er urealistisk med mindre man selvfølgelig ikke bekymre sig om svartider, reel harddisk plads osv. - Peder fra take two satte et regnestykke op tidligere i tråden - tilføj så strøm, husleje, trafik m.v. også er det vist nemt at konstatere at det danske markede ikke er stort nok (jeg tvivler på noget marked er).

Derudover må jeg give dem som påpeger at investering og resultat hænger sammen ret. Hvis man ikke har råd til at bruge 300-500 kr om måneden eller 10-20k for en færdig webshop så skal man nok overveje hvorvidt man overhovedet bør begive sig ud på markedet - For så har man nok heller ikke råd til markedsføring eller lager osv. og så står man tilbage med en dropship virksomhed eller en virksomhed med meget lange leveringstider der kan udkonkurreres af af seriøse spillere meget nemt.

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Jeg vil nok stille mig tvivlsom ved at i har shops kørende på de samme servere med million omsætning til 10 pund om måneden.

Det har vi (siger du jeg lyver?) - min hustru's er en af dem.


www.onapp.com

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sådan at der er grænser for skalering når det kommer til servere, båndbredde, belastning osv.

Man kan altså ikke skalere sig ud af de økonomiske udgifter der er forbundet med at drive den slags - Altså koster det så og så meget at hoste x antal kunder.

Hvis alle jeres kunder reelt har 3 GB plads hver og der reelt er shops med lad os sige 25.000 daglige besøgende liggende på samme server som webshops med 100 besøgende så skal der ikke megen lommeregnerkraft til at regne ud at der er noget der ikke hænger sammen.

Selv hvis i clustre webserverne (som dog ikke kan være særligt brugtbart hvis det er forskellige sites aligevel) så ryger det hele jo op rent omkostningsmæssigt - og det er jo håbløst at tro man kan tilbyde webshop m. trafik og alt til de store og størrer kunder for hverken 10 eller 100kr om måneden - med mindre man driver en forretning med et løbende underskud.

Så nej jeg siger ikke du lyver - jeg siger bare det er dybt urealistisk at drive store webshops på servere med 1000 vis af små og mellemstore webshopkunder.

Det skal lige siges at jeg selv havde hosting facility i usa fra 98-01 så helt grøn i kanten er jeg ikke på området.

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Det er sådan at der er grænser for skalering når det kommer til servere, båndbredde, belastning osv.

Man kan altså ikke skalere sig ud af de økonomiske udgifter der er forbundet med at drive den slags - Altså koster det så og så meget at hoste x antal kunder.

Hvis alle jeres kunder reelt har 3 GB plads hver og der reelt er shops med lad os sige 25.000 daglige besøgende liggende på samme server som webshops med 100 besøgende så skal der ikke megen lommeregnerkraft til at regne ud at der er noget der ikke hænger sammen.

Selv hvis i clustre webserverne (som dog ikke kan være særligt brugtbart hvis det er forskellige sites aligevel) så ryger det hele jo op rent omkostningsmæssigt - og det er jo håbløst at tro man kan tilbyde webshop m. trafik og alt til de store og størrer kunder for hverken 10 eller 100kr om måneden - med mindre man driver en forretning med et løbende underskud.

Så nej jeg siger ikke du lyver - jeg siger bare det er dybt urealistisk at drive store webshops på servere med 1000 vis af små og mellemstore webshopkunder.

Det skal lige siges at jeg selv havde hosting facility i usa fra 98-01 så helt grøn i kanten er jeg ikke på området.


Tror ikke vi kan nå til enighed her - og jeg kan se at du selv tilbyder shopløsninger, så det er måske derfor ;)
Vi (uk2group.com) kører millioner af websites (vi er verdens 8-9'ende største webhost), mere end 5000 servers og kender alt til skalering mm. 

Anyways, jeg er jo end ikke sikker på at det her bliver til noget - det var mere et spørgsmål til forum'et, om der var et marked for det :) 

www.onapp.com

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ditlev

 Du kan kigge på http://www.onlinesalg.dk/ de tilbyder gratis webshop, og man kan tilkøbe betalings gateway, der står at de har 2500 butikker.

Nu kender jeg et par stykker eller 5 der startede deres Online eventyr med sådan en gratis shop, og det adskiller sig ikke væsentligt fra almindelige forretnings prinsipper når man skal drive sådan noget, at er der ingen indtægter, så er der ingen midler til at varetage kundernes behov og tarv, og hvis tingene ikke virker med oppetider og købs funktioner m.m. så siver kunderne bort igen. De fleste vælger så typisk en shop fra Scannet eller DanDomain fordi de får det anbefalet af andre E købmænd.

Derfor er der den væsentlige faktor at tage højde for i din pris sætning af produktet, at du bliver nødt til at generere de penge der skal bruges for at det er et ordentligt og stabilt produkt, med mindre du vil kaste penge efter det. Så vil du til gengæld kunne høste nogle kunder i lavpris segmentet, det være sig hobby e købmænd og nystartere der ikke ved om de vil være rigtige e købmænd endnu.

99,- kr. pr. md. vil virke troværdigt. ( det er stadig billigt og du vil tjene 90 kr lige i lommen hvis du mener at du kan gøre det til 9 kr.)

Side 4 ud af 7 (62 indlæg)