Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handelsbetingelser til rejseselskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har et nyopstartet rejseselskab, og ifm. salg af rejser tænker jeg at vi skal bruge nogle handelsbetingelser.

Jeg har fundet skabeloner til handelsbetingelser for webshops, men kan ikke finde noget for rejser konkret. Er der nogen der ved om sådant et skabelon findes? Evt. hvis man melder sig ind i en brancheorganisation som Danmarks Rejsebureau Forening?

Hvis ikke man kan finde et skabelon, skal jeg så have fat i en advokat? Er der i såfald nogen som kender en advokat som har erfaring med dette?

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

du lyder meget blank på området rejseselskab. Du kontakter rejsegarantifonden som du skal være tilmeldt, og der kan du givet få noget om handelsbetingelser, men der er mange krav til det at drive rejseselskab

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Apr 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske har jeg udtrykt mig uklart siden jeg lyder "blank", men sagen er at vi allerede er meldt ind i Rejsegarantifonden og opfylder alle øvrige krav.
Hvad jeg mangler helt konkret er hjælp til at forfatte selve teksten til handelsbetingelserne, så vi sikrer os at hverken vi eller vores kunder kommer i klemme fordi der måske mangler noget. Her er Rejsegarantifonden irrelevant, da deres formål er udelukkende at hjælpe kunden hvis vi f.eks. går konkurs, og ikke at hjælpe os med at oprette eller drive virksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

OK så beklager jeg - så må https://www.travelassoc.dk/ som er arbejdsgiverforening for rejsebureauer formentlig kunne hjælpe - afgørende stadigt, at betingelserne også afspejler rejsegarantifond reglerne, men det har de nok fuldt overblik over - Ellers en advokat som givet så vil læse andre store selskabers betingelser og bygge på dem - under hensyn til det juridiske

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)