Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et verdensklasseprojekt - hvordan realiseres det?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har, som så mange andre, denne her fantastiske ide, som vil vælte verden i løbet af kort tid

Mit største problem er, at det er et større webprojekt, som sikkert er rasende dyrt at udvikle. Jeg har ikke ubegrænsede midler til rådighed, og går derfor i nogle overvejelser.
 
Jeg vil ud fra tidligere erfaringer gætte på, at projektet er af 3-6 måneders varighed for én udvikler. Det omfatter webapplikation, database, webdesign og backoffice-system. Jeg aner ikke, hvilke teknologier og programmeringssprog der skal bruges, dvs. jeg ved ikke helt hvilken person, det er, jeg skal bruge.
 
Jeg har tænkt på et partnerskab med en webudvikler e.lign. men vil egentlig gerne være "herre i eget hus" - så dør den ide. Jeg har også tænkt på at købe ydelsen af en freelancer eller et udviklingshus. Men det har jeg stensikkert ikke råd til.
 
Er der nogen som har erfaringer med enten Programming Outpost, Getafreelancer.com e.lign.? Kan man sikre en ordentlig kvalitet, og er det ordentlig kvalitet?
 
Hvordan får jeg lavet et præcist estimat af omfanget?
 
Er der andre forslag til, hvordan jeg får denne monstrøse ide ud over rampen til gavn for den danske valutabalance?
 
Alle bidrag og betragtninger er meget velkomne!
 
Mvh.
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontakt Valentina herinde.

Hun har noget kontakt med nogle russiske programmører og en dansk kommunikationsflade.
 
mvh Hans
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

I relation til hvorvidt du skal købe ydelser hos en udvikler eller gøre brug af de websites du nævner, kan jeg kort ridse op hvordan vi har gjort det i vores regi, omkring en ganske omstændig intern forhandler-portal.

Vi fik kontakt til en yngre, men utrolig dygtig webdesigner, som har tjek på både design og de fleste tekniske ting. Han blev ganske enkelt tilbudt en kontrakt, hvor han fik et beløb "at overleve" på hver måned samt en procentvis del af den omsætning som portalen er med til at kreere; dermed fik vi en dygtig udvikler til fornuftige penge - og som har et incitament i at gøre siten så god som overhovedet muligt, idet hans øvrige indtægt basere sig i portalens omsætning (forhandlere betaler et årligt beløb for VIP adgang til et backoffice med overflod at redskaber til deres forretning).
 
Måske du kan overveje en model i den retning omkring dit projekt.
 
PM mig - og du kan få direkte reference til "vores mand"; han har samtidig referencer fra andre løste opgaver.
 
 
MVH
Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus.

Jeg har lidt erfaring med Getafreelancer.com som jeg kan bidrage med.
Generelt er det ret enkelt at oprette en opgave og modtage bud fra alverdens designere og programmører. Men det kan godt være svært, især i starten, for man får ofte præcis hvad man betaler for.
 
Da vi skulle udvikle www.ByensBedsteBabysitter.dk prøvede vi at "spørge ude" - vi havde også en aftale med en leverandør, men kommunikationen var så mangelfuld at vi til sidst selv måtte i gang - derudover blev leveringsdatoen ikke overholdt. Vi tog som sagt konsekvensen, og lavede det selv.
Efterfølgende har vi dog fundet flere gode personer som hjælper med mindre opgaver. Det kan være design af et banner, fixe en bug eller lignende.
 
Generelt er jeg dog ikke blevet mere afskrækket fra det, end at jeg mener der bør være en dansk udgave - den har jeg netop lanceret (www.findenfreelancer.dk) ;0)
 
Derudover kan jeg evt. sætte dig i forbindelse med en dansker som har en virksomhed i Manila på philipinerme - de arbejder med asp og asp.net, men ikke design - generelt synes jeg altså også at der er store designforskelle rundt i verden, så designet skal måske laves af en dansker ;0)
 
Håber du kan bruge det til noget.
 
Med venlig hilsen
 
Carsten O.
Fra 9800 Hjørring
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg har selv har gode erfaringer med RentACoder.com.
Fik bl.a. lavet et komplet side med undersider , flash, CMS osv for 150 USD.
 
Der er mange dygtige folk fra Rumænien, Indien osv
 
Mvh Thomas
Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for responsen!

Jeg har fået flere brugbare svar - også på PM.
 
Jeg skal lige overveje mulighederne og konsekvenser og vender så tilbage.
 
Mvh.
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)