Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privathævning ved en fejl - ApS

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

For at undgå lignende situationer i fremtiden, kan du overveje at låne selskabet et par tusind kroner på en mellemregningskonto. Så kan du frit bruge firmakortet til personlige småindkøb og bogføre det mod mellemregningen. Så længe du aldrig bruger mere end du har til gode er det fuldt lovligt, og det er jo meget rart at have muligheden hvis ens personlige kort bliver afvist.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

AdamAftenbakke:

For at undgå lignende situationer i fremtiden, kan du overveje at låne selskabet et par tusind kroner på en mellemregningskonto. Så kan du frit bruge firmakortet til personlige småindkøb og bogføre det mod mellemregningen. Så længe du aldrig bruger mere end du har til gode er det fuldt lovligt, og det er jo meget rart at have muligheden hvis ens personlige kort bliver afvist.

Det ville jeg ikke anbefale. Jeg lånte engang mit tidligere A/S penge og det havde revisor meget svært ved at greje. Bare det, at der i et ApS eller A/S findes en mellemregningskonto er slet ikke en god ide og det får røde lamper til at lyse alle steder.

VANDTÆTTE skodder mellem privat og erhverv - ALTID!

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)