Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT af over- underskud???

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Aug 18
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et enkeltmandsfirma, hvor jeg har 1 ansat. Jeg oprettede det i marts 2019 og har i den forbindelse haft udgifter ifbm opstart og fra august til løn, eindkomst mm. Mit spørgsmål lyder på om jeg kan trække et over- eller underskud fra i SKAT? Jeg har lagt en del ud fra min private konto, så vil samtidig spørge, om jeg nu i mit overskud på firmakontoen kan postere dem tilbage til min privatkonto? Ved det er en del spørgsmål, men håber i kan hjælpe!

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved enkeltmandsfirma indberetter du under-/overskud i marts måned i udvidet selvangivelse.

Det er altid godt at adskille firma med privat, foe Skats skyld, HVIS du skal forklare dig over dem bagefter.

Ellers bliver det jo samlet sammen i sidste ende ved enkeltmandsfirma 

Tilmeldt 16. Aug 18
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal jeg forstå det sådan, at mine udlæg fra min privatkonto godt kan tilbageføres fra firmakontoen til min private?

Er det bedst min firmakonto går i 0 kr. ved årets udløb? Ellers skal jeg vel betale skat af mit overskud?

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver ikke at overføre noget for din skyld.

Ved enkeltmandsvirksomhed er alle dine indtægter/underskud på lige fod.

De modregnes med hinanden ved årets slut.

Så på den mode er det lige meget, MEN om skat eller din bank vil have et kig på de hele, så er du i forklaringsnød, fordi du har lavet salat af din regnskab.

Du skal absolut have styr på dine finanser - ADSKILT fra hinanden - logisk, eller?

Stirasrun:
Er det bedst min firmakonto går i 0 kr. ved årets udløb?

det er fuldstændig uden betydning.

Har du tjent på dit arbejde 300.000, haft overskud i dit firma på 5.000 så betaler du skat af 305.000

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Stirasrun:

Skal jeg forstå det sådan, at mine udlæg fra min privatkonto godt kan tilbageføres fra firmakontoen til min private?

Er det bedst min firmakonto går i 0 kr. ved årets udløb? Ellers skal jeg vel betale skat af mit overskud?

ja alle indskud sker i status alene - og påvirker ikke resultatet

Nej det er bedst du tjener en masse penge  og hvad der står på din konto er slet ikke bestemmende for skat - det er alene indtægter minus udgifter, og det er ikke godt hvis ikke indtægter ikke er klart højere end udgifter og skat er dermed resultat af noget godt. Du skal slet ikke styre direkte efter skat - men fokusere på at købe de aktiver du har brug for og ikke andet. husk varelager er ikke en udgift. Overvej bogen Personlig virksomhed den vil give forståelse for hvad du beskattes af https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)