Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må distributøren bestemme hvordan jeg sælger?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Har en lidt problematisk sag, jeg håber I kan svarer mig på.  Min distributør (nogle tøjmærker) har eksklusivt ene retten til at forhandle, sælge, distribuere, importere og eksportere deres mærker i Norden. Distributøren vil gerne leverer til mig, på betingelse af jeg IKKE sælger varen online, men kun ved salg i fysisk butik (dette skyldes nok, at de selv har en onlinebutik med deres mærker).
 
Mit spørgsmål er derfor, om distributøren kan bestemme hvordan jeg skal sælge, og dermed forbyde mig onlinesalg?
 
På forhånd tak
 
Johnny
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

 
Det vil jeg mene de har.
et tøjmærke har ikke nogen monopol lignende status indenfor varengruppen tøj eller børnetøj.
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Juridisk, har din leverandør en dårlig sag, men i praksis har du nok intet andet valg end at rette ind til "højre"
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

hej karsten

 
ved du hvilke paragraffer det er distributøren er på kant med?
For jeg lå i samme problem et år tilbage, og jeg kunne ikke finde noget jeg kunne "binde dem op på "
 
mvh
Janus
 
Tilmeldt 10. Mar 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu fremgår det jo ikke af dit indlæg, hvorledes jeres samarbejdsaftale foreligger.

Men i bund og grund er det jo således at der er aftalefrihed ....d.v.s. har i indgået en skriftlig aftale har du jo bare at følge den
- mere simpel kan det vel ikke være.
 
Har du aftalt med mig (skriftligt og mundligt kan man også sige dog lidt mere problematisk ofte) at købe x vare til kr. 1000,00 ja så må du jo betale uanset du finder varen 10% under dagen efter.
 
Prøver du at sælge online som du skriver...værste konsekvent er jo du bliver uden leverandør og som din situation er har du jo fået
benarbejdet for din leverandør......du udstiller varen....og jeg kommer og kikker på den....går på nettet og køber måske til "low price"
bad look for Y !
 
Sammensæt nogle knækkebrøds argumenter overfor din leverandør det kan ikke være rimlig du gør "arbejdet" og de sælger online i dit område....eller strik retur avance (%) sammen på det de sælger online i område.
 
Bedste mulige situation inden du rykker frem med "stopklods" er så at sige du har opad gående salgstal eller du planlægger nye tiltag for salgsfremgang.....(ha det klart for dig) og gå så til sagen med ret ryg....kræv retur % eller gå online med
salg på samme vilkår som leverandørens hjemmeside.
 
Held og lykke ! Move on
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)