Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omdan enkeltmandsvirksomhed til APS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jul 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, Jeg står i den situation at jeg gerne vil lave mit enkeltmandsfirma om til et Aps selskab (og samtidig også oprette et holdingselskab). Hvordan gøres dette? En mulighed er vel at lukke mit nuværende firma og så blot oprette et nyt selskab? Men tænker at det er klogere hvis man rent juridisk kan omdanne firmaet til et Aps. Har I erfaringer med dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hvis du har en værdi i form af nogle afskrevne aktiver og kundeliste mm - så skal du overveje skattefri omdannelse - OM du så skal have holding er ikke spor sikkert se http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html  men hvis du skal, så er det lidt mere kompliceret med noget aktieombytning

Til skattefriomdannelse skal du i alle fald bruge en revisor- så find en sådanne, som så også kan regne på, om det er bedst med skattefri omdannelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

hej, 

undskyld jeg lige blander mig ind her, men jeg har et enkeltmansscirksomhed, "regnskab og administration" jeg gerne vil omdanne til et aps, 

hvad kræver det? jeg har ikke nogle særlige aktiver , men jeg har en ok indtægt, kan se så mange fordele ved aps, jeg kan forstå det er en revisor der skal hjælpe med det, men hvad skal han have for at kunne lave det for mig, , så jeg har alt klar så det bliver så billigt som muligt 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Først skal du have en vurdering af, om du skal vælge skattefri eller skattepligtig omdannelse - ud fra om, den OK indtægt du har, vil kunne give skat af goodwill ved den skattepligtige https://johnhannover.blogspot.com/2018/07/skattefri-eller-skattepligtig.html  Det kræver indsigt i hele din virksomhed - og kan have sin egen pris alene, hvis der vælges skattepligtig omdannelse - og ellers kombineres med revisorerklæring til den skattefri (udskydelse) omdannelse
Prisen må du tage med en revisor - den afhænger af hvor kompleks din virksomhed kan være - Et skud 5-15.000 kr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det kræver indsigt i hele din virksomhed - og kan have sin egen pris alene, hvis der vælges skattepligtig omdannelse - og ellers kombineres med revisorerklæring til den skattefri (udskydelse) omdannelse

Helt enig med John

Der er også noget med nogle datoer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:

Cookie - John Hannover:
Det kræver indsigt i hele din virksomhed - og kan have sin egen pris alene, hvis der vælges skattepligtig omdannelse - og ellers kombineres med revisorerklæring til den skattefri (udskydelse) omdannelse

Helt enig med John

Der er også noget med nogle datoer?

jep den er løbet ud i år -  inden 30/6 skal det gøres - så første næste - godt at få med

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Cookie - John Hannover:
den er løbet ud i år -  inden 30/6 skal det gøres - så første næste - godt at få med

Dejligt med din hjælp, igen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)