Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af vejhjælp virksomhed + lavt budget

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Praktiske oplysninger:

- Har et månedligt budget på 6.000 kroner om måneden = 72.000 om året for leje af værksted.

- Ville lease en autotransporter til Kørekort B månedligt budget på 4.000 kroner om måneden (Lastbil kørekort tages senere er planen)

- Jeg har næsten alt værktøj på plads, så ville sagtens kunne købe ekstra, hvis der behøves.

- Jeg ville have månedligt abonnent til kunder, samt have samarbejde med FTZ til reservedele.

- Ville have 2 mekanikere ansat efter 3 mdr.

- Ville selv designe og oprette hjemmeside til virksomheden.

Spørgsmål:

1. Er der andre ting som jeg skal være opmærksom på i henhold til mulig ekstra omkostninger?

2. Hvad er regelsættet for sådan type virksomhed?

3. Bør jeg have et telefon system, og hvordan og hvorledes ville det fungere?

4. Er det nødvendigt efter ansættelse af medarbejder, at have walkie talkie?

5. Ville det være en mulighed for blå blink på autotransporteren ved udkald til folk der holder og spærre motorvejen? Og hvilke regler og godkendelser kræver det, og er det overhovedet realistisk at få på?

6. Hvilket ting er et must til autotransporteren ved udkald, udover træk til at hive køretøjer på ladet?

7. Hvilket program til bogholderi er godt?

8. Kan jeg ansætte 2 mekaniker og en lærling, og ville det give mening i henhold til arbejds effektiviteten og økonomien?

9. Er der andre ting som jeg bør vide eller bør tænke over? Er klar over de nuværende konkurenter.

Info om mig:

Navn: Mark Larsen

Alder: 20 år

Tak på forhånd for svar 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Mark

Interessant setup. Selvom der er mange, der leverer samme ydelse. Men tjene penge, kan man nok godt. Jeg kender een, der efterhånden ejer flere af det gule firmaes afdelinger. Han startede i 1991 med 1 og har nu 6 afdelinger.

Mark Larsen:
1. Er der andre ting som jeg skal være opmærksom på i henhold til mulig ekstra omkostninger?

Hvad med abonnenter, der kører udenlands?

Mark Larsen:
2. Hvad er regelsættet for sådan type virksomhed?

Jeg fandt denne: https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/biler-og-cykler/vejhjaelp/

Mark Larsen:
3. Bør jeg have et telefon system, og hvordan og hvorledes ville det fungere?

Det kan godt ske, at det er en god ide.

Mark Larsen:
4. Er det nødvendigt efter ansættelse af medarbejder, at have walkie talkie?

Det er garanteret billigere en et lukket system, men rækkevidden?

Mark Larsen:
5. Ville det være en mulighed for blå blink på autotransporteren ved udkald til folk der holder og spærre motorvejen? Og hvilke regler og godkendelser kræver det, og er det overhovedet realistisk at få på?

Det kan du godt, men skal søge, mener jeg Trafikstyrelsen herom. Jeg har selv et, men med magnet.

Mark Larsen:
6. Hvilket ting er et must til autotransporteren ved udkald, udover træk til at hive køretøjer på ladet?

Strøm, brændstof, luft. Tændrør, kabler osv. er jo umuligt at medbringe, når der er så mange muligheder.

Mark Larsen:
7. Hvilket program til bogholderi er godt?

Jørgen Kirkegaard, som også er her på Amino, har lavet en liste over de forskellige muligheder. Check den om noget passer.

Mark Larsen:
8. Kan jeg ansætte 2 mekaniker og en lærling, og ville det give mening i henhold til arbejds effektiviteten og økonomien?

Det er kun dig, der kan svare på dette. For hvad er flowet gennem et værksted. Der skal iøvrigt også en hel del udstyr til. Idag kan en bil ikke startes med en stålbørste og en hammer, som de gamle Bobler sommetider kunne. Computer, fejlkodeudlæser osv.

Mark Larsen:
9. Er der andre ting som jeg bør vide eller bør tænke over? Er klar over de nuværende konkurenter.

https://www.dah.dk/vejhjaelp/raad-og-regler/

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige:

Der er et firma i Holland, der opkøber Falck biler, som så kommer tilbage til DK, som "GUL" eller andre farver.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)