Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV hjælp

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er totalt hvalp på PMV, og har nedenstående spørgsmål.

1. Må jeg bogføre i et Excel ark?

2. Hvordan “hæver” man løn når pmv’en er over den private bankkonto?

3. Når man betaler skat af ens pmv overskud, skal det så indskrives hver måned og betales sammen med den private, eller i en årsopgørelse og så få en stor regning på hele ens overskud i det år. Hvordan fungere det overhoved ?

Håber i har tålmodighed til en hvalp som mig, der har brug for at blive holdt i hånden fra start. Er ord forvirret på nettet 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias1997:

Jeg er totalt hvalp på PMV, og har nedenstående spørgsmål.

1. Må jeg bogføre i et Excel ark?

2. Hvordan “hæver” man løn når pmv’en er over den private bankkonto?

3. Når man betaler skat af ens pmv overskud, skal det så indskrives hver måned og betales sammen med den private, eller i en årsopgørelse og så få en stor regning på hele ens overskud i det år. Hvordan fungere det overhoved ?

Håber i har tålmodighed til en hvalp som mig, der har brug for at blive holdt i hånden fra start. Er ord forvirret på nettet 

Ja du må gerne bogføre via excel, blot du overholder bogføringsloven. Hvis du er seriøs omkring forretningen, kan det dog betale sig at overveje et af de billigere regnskabsprogrammer (udgiften er fradragsberettiget).

Du hæver ikke løn som i et ApS/A/S. Du betaler skat af dit overskud - hvordan du anvender pengene er lige meget, herunder om du opsparer i virksomheden. Hvis det er et program, kan du overveje virksomhedsordningen (jeg er ikke klar over om det kan anvendes i PMV, men i så fald laver du bare et enkeltmandsfirma).

Du betaler skat én gang om året. Du kan løbende foretage indbetalinger, så du ikke risikerer at stå med en efterregning sidst på året - men hvis du holder en ordentlig regnskabsstyring, burde ingen af delene være et problem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne:

Jeg er totalt hvalp på PMV, og har nedenstående spørgsmål.

1. Må jeg bogføre i et Excel ark?

2. Hvordan “hæver” man løn når pmv’en er over den private bankkonto?

3. Når man betaler skat af ens pmv overskud, skal det så indskrives hver måned og betales sammen med den private, eller i en årsopgørelse og så få en stor regning på hele ens overskud i det år. Hvordan fungere det overhoved ?

1 ja men det er en skidt ide - specielt hvis du vokser og bliver med moms - www.dinero.dk er gratis

2 man har ikke løn men overskud og må hæve alt man vil i mellemregning i status - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html om at hæve og hvordan man beskattes

3 nej i årsopgørelsen og du skal forskudsregistrere og så betales din skat løbende via anden indkomst eller opkrævning - 

Overvej e-bog eller paperback Personlig virksomhed - som er inkl PMV til helt små penge og forstå alt det du behøver

https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

god vind med det 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)