Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uoverskueligt: vil lukke IVS og åbne enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er 

Jeg står i den situation at jeg på nuværende tidspunkt har et IVS selskab jeg arbejder i, som jeg oprindeligt havde tænkt skulle blive min levevej, hvilken drøm jeg desværre har lagt på hylden. Dog ønsker jeg stadig at lave lidt arbejde (på hobbyplan) igennem CVR nummer.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at få afviklet mit nuværende IVS selskab, da jeg simpelthen mener det er for omkostningstungt at drive ift. mit behov, men i stedet åbne en enkeltmandsvirksomhed så jeg kan fortsætte med at lave lidt af det jeg godt kan lide. 

Nogle af mine spørgsmål er nu:

1) Kan man på EN eller anden måde beholde samme erhvervskonto, så man ikke skal igennem besværet igen med oprettelse af konto, gebyrer mm. ? 

2) Hvornår ville i mene, at man kan/bør åbne det nye CVR-nummer? Skal jeg vente til det andet er 100% afviklet eller hvordan gør man? 

Jeg er helt grøn på dette område, og synes det virker lidt uoverskueligt at skulle lukke et selskab og åbne anden type virksomhed, hvilket er grunden til at jeg ikke har fået det gjort endnu. 

På forhånd tak for svar! 

Mvh. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

1 nej det kan man ikke - men du kan høre banken om de billigt vil lave en ny som tilhører dit nye CVR

2 Det skal du gøre lige når du mener det er vigtigt for at køre forretningen videre - men - ud fra anden tråd er jeg ikke sikker på du kan lukke dit IVS korrekt ved frivillig likvidation (eller erklæring) og du kan ende i Tvangslukning hvor kurator (skifteretten) meget hurtigt vil se du har stiftet enkeltmands og givet vil se om du har ført varer, aktiver (computer eller andet) og kundelister over til dit enkeltmands uden at betale dit IVS for det - og så vil kurator kræve penge af dig, og du kan få skat af beløbet du IKKE lod din enkeltmands betale _ så også her tror jeg du skal tage hjælp

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)