Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har 3 forskellige aktiviteter, skal jeg oprette et CVR?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har lidt spørgsmål angående mine aktiviteter som jeg håber i kan hjælpe med. Jeg har i et stykke tid placeret min opsparing i ejendomme som jeg lejer ud. Til det formål har jeg ikke registeret CVR, men jeg fører regnskab og har revisor tilknyttet og benytter VSO (Det er min forståelse at ved udlejning af bolig som privat person er jeg ikke forpligtet til at oprette CVR). Indtægten for udlejningen er naturligvis over 50.000 kr

Nu er jeg også begyndt at lave lidt IT hjælp/drift for bekendte og samtidig laver jeg streaming og indhold til TV. Disse to aktiviteter er ikke pt over 50.000 om året, men det er der mulighed for at det kunne det blive

Mit spørgsmål går på om det ville give mening nu at oprette et CVR da min samlede aktiviteter er over 50.000? og kan jeg det når de to sidste aktiviteter endnu ikke er over 50.000 om året?

Fordelen ville være at jeg ikke selv ville skulle betale momsen på de udgifter som jeg har forbundet med IT drift delen og medie produktionen.

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Zamiel:
Fordelen ville være at jeg ikke selv ville skulle betale momsen på de udgifter som jeg har forbundet med IT drift delen og medie produktionen
forudsat du enten risikerer at komme over 50 t på 12 mdr - hvor du SKAL momsregistrere den aktivitet - eller du frivilligt momsregistrerer, så skaf CVR og fakturer med moms og hav momsfradrag for de udgifter der alene hænger sammen med den momspligtige aktivitet. Du må ikke blande ting sammen og få momsfradrag for ting til udlejningen - printerpapir f.eks skal så deles momsmæssigt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Feb 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for svar. :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)