Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import og told

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Aminoer

 Jeg har forsøgt at kigge på told og skats hjemmside for at finde ud af helt præcist hvor meget tolden er for at importere varer fra et land udenfor EU - nærmere betegnet Kina. Det eneste jeg kom frem til var at det er en procentdel af fakturabeløbet og importbeløbet?? Er der nogen der mere specifikt kan fortælle mig hvad procentdelen er?

Det kan trækkes fra på selvangivelsen ikke sandt?

Tak for Jeres hjælp

Blumenskau 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 Så vidt jeg ved er der forskellige told satser, afhængig af hvad det er for nogle vare. Dem jeg får hjem er det 10 % af fakturaen.

Tilmeldt 3. Jan 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer helt an på hvad du får hjem. Og visse ting er toldfrie.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 24. May 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg har også et spørgsmål ang. import fra Kina.

Jeg vil bestille 11 Nintendoer i Kina. Men hvordan får jeg dem hjem???Det kinesiske firma skriver at jeg kan bruge Express air DHL.

De vil sende mig maskinerne i 2 pakker a 6 i hver. Og fortolde dem som gaver med lille værdi.

SKal man betale moms, told på dem??+Eller kommer det an på pakkens værdi??

 

 

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Her skal du passe lidt på.

Hvis det kinesiske firma underskriver prisen og oplyser det som gaver, vil det formentlig blive tjekket i Danmark. og hvis så produktet ovenikøbet er en kopivare,  ja så har du et problem.   mit råd er at købe dine nintendoer i hongkong hos en autoriseret forhandler,  men prisen plus forsendelse og indfortoldning vil sikkert blive næsten den samme som at købe dem derhjemme. 

MVH

Lars

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt hvad der indføres til EU skal der betales moms og told af, både som erhvervs kunde og privatkøb.

11 nintendoer eller 2 x 6stk ?  vil aldrig komme igennem tolden som en gave.

 

Nu kender jeg ikke Nintendos varemærkebeskyttelse, men du kan risikere hvis du ikke har en aftale med selve Nintendo om indførsel af varer med deres varemærke, at du så krænker Nintendos varemærke i Danmark og EU.

Du kan sagtens risikere en konventionel bod på 100.000 kr + destruktion af varerne ved ulovlig indførsel af patenterede varer til EU.
Husk på at i forbindelse med at man søger om lov til import hos told&skat skriver under på at man ikke krænker andre virksomheder og overholder loven.

Og i de ord ligger det at man ikke krænker varemærke rettigheder.. Du kan parallel importere alt det du vil indenfor EU, men udenfor og ind i EU er en helt anden snak..

Håber du lægger en opfølgning hvis du får dem hjem..

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)