Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import for Dummies - fra lande udenfor EU

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans Henrik.

Courier account er lige praecis Din konto hos DHL, TNT, UPS eller hvem du nu bruger!!

Da det ikke lyder til du har saadan en, er det en ide og bede din leverandoer om at betale fragt udgift (courier) og derefter fakturere denne udgift til dig. Eller omvendt afhaengigt af Jeres indbyrdes tillid :-)

De fleste courier vil ikke sende collect uden en konto, saa er det noget du skal benytte ofte er det nok en ide og faa lavet en saadan aftale.

Og dertil vil jeg da ogsaa lige kommentere at der er store rabatter og hente hvis du forstaar dig paa at forhandle en smule.

 

Mange hilsner,

Mikkel

http://www.mwcreation.net

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :
.... og saa lige til Martin (og helle).

Cool TRAAD !!

 

Mikkel

http://www.mwcreation.net

Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for svarende - kompetent og hurtigt - det er jeg meget glad for.

 

Der er nok ingen tvivl om at I har ret i at der henvises til en konto hos TNT, UPS el. lign.

Jeg har fået min leverandør til at stå for transporten - det koster 40 usd, hvilket umiddelbart lyder meget rimeligt. Jeg mener at viceværten måtte betale 1200kr for nogle få krus. Min pakke er nok nogenlunde samme vægt og størrelse, så 240kr lyder fint.

 

Endnu en gang TUSIND TAK FOR HJÆLPEN

Hans Hnerik

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Import fra Kina, erfaringer med China Consult


 


Vi har produceret et spil, som skal sælges i en lille alu-kuffert. Sådan én skal man købe i Kina, ellers bliver den for dyr. I begyndelsen af året fandt vi den helt rigtige kuffert på en kinesisk hjemmeside. Vi udbad os priser og prøveeksemplar. Det gjorde vi 3 gange uden at modtage svar.


 


Amino så vi et indlæg, som anbefalede China Consult. Vi kontaktede dem og bad dem finde den kuffert, som vi havde set på nettet.


Der gik kun to dage, så havde CC fundet ud af, at fabrikken i Kina ikke længere producerer den kuffert, som vi ønskede. De havde bare ikke fjernet billedet af den fra deres hjemmeside. Det har de i øvrigt stadig ikke - nu trekvart år efter.


Vi beskrev den kuffert, som vi skulle bruge og bad CC skaffe den i Kina. Vi angav en maximumpris, 15 kroner pr. stk., som vi var parate til at betale.


4 uger efter havde CC fundet en fabrik i Kina, som ville producere kufferten efter mål. Prisen ville blive omkring 22 kroner pr. stk. Vi svarede, at den pris kunne vi godt acceptere, og 14 dage efter havde vi et konkret tilbud: Pris ca. 22,66 kroner pr. stk. inclusive transport, told og fortjeneste til CC. Vi bestilte et prøveeksemplar, som vi modtog 3 uger efter.


 


Der gik 9 uger fra vi kontaktede CC og til vi havde et prøveeksemplar i hånden.


 


Da vi havde set prøven, bestilte vi 2000 stk.


Fabrikken skulle bruge 3 uger på selve produktionen. Derefter modtog vi besked fra CC om, at kufferterne var færdige, men at søfragten ville koste 450 dollars og ikke 100 dollars som angivet i tilbuddet. Så var prisen pr. stk. ca. 23,76 kroner.


Under transporten fik vi mails fra CC om, hvor langt vores kufferter var nået og hvornår vi kunne forvente at modtage dem.


 


Der gik 15 uger fra vi afgav ordren på 2000 kufferter og til fragtmanden afleverede 5 kubikmeter kasser på vores gårdsplads. Transporten fra Kina til os tog 5 uger.


 


Da vi modtog den endelige regning fra CC, var prisen havnet på 23,87 kroner pr. stk. excl. moms.


Der er sket en lille fordyrelse i forhold til CC’s tilbud. Men overskridelsen er så lille, at det næsten ikke er værd at bemærke. Prisen på knap 24 kroner pr. stk. virker rimelig for produktet. Det er jo ikke et standard-produkt, men fremstillet efter vores mål.


 


Vi vil gerne anbefale China Consult.


Vi har importeret vores første varer fra Kina


        uden at skulle tænke på

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

 

Bare alle de udtryk for jo hurtigt en til at droppe eksport-tankerne igen. Jeg sidder til daglig som regnskabschef i et eksportfirma for børnetøj. Vi importerer en masse fra Østen og sælges så videre til Europa og Canada.

 

Importen står DFDS for, vi bruger deres speditører, og alle varer kommer hjem til et fjernlager, hvorfra de sendes ud fra direkte. Vi har altså ingen fysisk kontakt med varerne førend de lander hos butikkerne.

 

Overfor vores producenter betaler vi via L/C, det styrer banken faktisk for os. Alle kasser bliver påklisteret med en labels, det sker direkte på fjernlageret, og det er en mand fra DFDS der står for det. Varerne udtages fra lager iforhold til nogle salgslinier vi kører ud fra edb på vores kontor. Disse salgslinier sendes ned til lageret hvorefter varerne sendes afsted senest næste dag.

Faktura sender vi selv ud seperat fra vores kontor.

Nu er alt gjort, og det er meget enkelt, vi går meget efter at keep it simple.

 

Vi er 23 medarbejdere, har en omsætning på 60 millioner, og et overskud på ca. 6 millioner. Vi har kun en kontorejendom, og leje af et lille lager, til returvarer og reklamationer fra kunder. Mere skal der ikke til.

 

Fortsat god aften.

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm hvis jeg lige må rette en fejl ...det er ikke skat.dk du skal være registeret hos men hos Erhvers og selskabs styrelsen man skal registere sig hos.

:) Mvh. Victor Reyes Heitmann

Vi Leverer Web Design og Web Shop løsninger, Se referencer her.

Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Amino''er .....

 

Jeg driver en mindre virksomhed, hvor vi beskæftiger os i en rolle som ''handling agent'', hvilket vil sige, at vi på det meget komplekse fragtmarked finder den mest rentable løsning på en given transport opgave, ligesom vi varetager indfortoldning o.lign. på vegne af vores kunder, som typisk er mindre virksomheder og iværksættere.

 

Læs mere på www.ship-it.dk

 

Venlig hilsen

 

Morten

Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Presario,

 

jeg kan forstå du har kontakt til DFDS transport som forestår jeres shipping og distribution. Dine varer bliver så opbevaret på et DFDS fjernlager, hvor der påsættes mærkater og videresendes her fra. Er det et edb system i har fået i samarbejde med DFDS eller hvor fra har i det?

 

ved du hvor meget det vil koste at få transporteret en 20'' container fra New York til Danmark?

 

Jeg vil gerne høre dig hvor du får lavet mærkater. Jeg skal selv bruge mærkater til påklistring på kosmetikprodukter, da dansk lovgivning jo kræver en dansk varedeklaration og liste med indgredienser.

 

Hvilken aftale har du lavet med butikkerne? Hvor ofte bestiller du varer hjem til butikkerne?

 

Er det banken som har kontakt til dine leverandører?

Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin,

 

 

1. jeg ville lige kommenterer lidt i forbindelse med import og registrering hos Erhvervs og Selskabsstyrrelsen.

Som speditør hos Modul Transport A/S ser jeg i det daglige mange nystartede importørere som ikke har toldkredit hos SKAT - eller overhovedet ikke er importørregistreret hos SKAT. Det er de færreste revisorere eller bankrådgivere og der husker den lille finurlighed.  Så jeg vil godt lige slå et slag for, at alle importørere registrerer sig under ''toldvæsnets toldkredit ordning'' denne ordning koster 2 promille af toldbeløbet. Hvilket jo ender med det rene ingenting. F.eks. DKK 1.000.000 i varesum incl. fragt, til 6% toldsats DKK 60.000,- i told * 2 promille: DKK 120,- for, at man ikke skal betale kontant hos toldvæsnet. I praksis skal dette sammenholdes med, at en container som bliver forsinket i tolden fordi, toldreferencen ikke er frigivet koster væsentlig mere end dette.

 

Man finder ændrigsblanketten på Erhvervs og selskabsstyrrelsens hjemmeside, og forholdene vedr. Importør registrering findes på side to.

 

2. Jeg har ikke set ret meget vedr. transportforsikring her på Amino. Jeg syntes absolut det hører til under dette punkt. Der er mange grunde til, at transportforsikring er et væsentlig emne.

 

A. Når man får gods transporteret er transportørens ansvar stærkt begrænset. I mange tilfælde, ender det de facto med, at transportøren (speditøren, rederiet, luftfartsselskabet, vognmanden, jernbaneselskabet) slet ikke er pligtige at svare erstatning for, fortabt, forrringet, beskadiget eller forsinket gods. Hvis de endelig ifalder ansvar er dette ansvar efter al sandsynlighed begrænset til mellem USD 2-20 pr. kgs afhængigt af transportmåden. Dertil kommer speditørens konsekvente henvisning til NSAB2000 (www.dasp.dk se under jura). Der begrænser speditørens ansvar.

 

B. I tilfælde af, at man får godset transporteret via søvejen kan man som ladningsejer risikerer at hæfte solidarisk med rederen om eventuelle havari omkostninger der måtte være i forbindelse med større uheld. F.eks. da Hyundai Fortune brændte. Eller YM Green, eller MSC Napoli (blot for at tage et par store containerskibe som er blevet ramt af uheld inden for det sidste år.). I praksis sker der det, at man som ladningsejer skal accepterer at man hæfter for en del af de omkostninger som bliver brugt til, at bjærge skibet. I sidste instans kan man ende med, at skulle betale rederiet en ikke uvæsentlig procentdel af værdien på ens gods - før at rederiet udleverer godset. For en nystartet virksomhed, eller lille importør kan dette have katastrofale følger. Dette forhold kaldes ''Havari Grosse Bidrag'' og en transportforsikring dækker.

 

C. Ved at have en transportforsikring slipper man for, selv at skulle bokse rundt med at holde gud og hvermand ansvarlig. Man skal blot huske, at modtage sit gods med konkretiserede forbehold og gøre indsigelser gældende omgående.

 

Mvh

Anders

 

 

Tilmeldt 15. Mar 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
- Ud over den danske moms (25%) vil der på en række varer blive pålagt told - fra 0.1% og op til ca. 20% afhænmgig af varekategori/land. Du kan på forhånd få en bindende toldsats fra STAK inden du starter importen
Er der nogen der ved hvad det koster med en bindende toldsats? Har hørt at det koster 1500kr.


Side 2 ud af 3 (22 indlæg)