Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

60 dages regel, free-lancer

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennysgerrig:

Så hvis man er selvstændig og man har lejet et kontor, (hvor firma adr er) vil 60 dags reglen så ramme en, hvis man kører fra kontoret og ud til kunde og tilbage igen i ens privat bil? Eller tæller den kun når den ene adr. Er ens bopæl?

Håber i kan hjælpe mig, lidt svært og finde ud a.

er kun fra privatboligen. Eneste andet problem med kontor er hvis du ikke anses for at være selvstændig (lad os sige det svarer til at køre på arbejde hver dag i virkeligheden) for så kan du ikke bruge kørselsfradrag (ved bare at skubbe et lejet sted ind) men ellers - ingen 60 dages regel

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennysgerrig:

Så hvis man er selvstændig og man har lejet et kontor, (hvor firma adr er) vil 60 dags reglen så ramme en, hvis man kører fra kontoret og ud til kunde og tilbage igen i ens privat bil? Eller tæller den kun når den ene adr. Er ens bopæl?

Håber i kan hjælpe mig, lidt svært og finde ud a.

PAS NU PÅ at det ikke bliver fiktivt.

Hvis du reelt kører direkte mellem hjem og den samme kunde i forbindelse med en langvarig opgave, så gælder 60-dages reglen.
Lad være med at foregive at du kører forbi dit lejede kontor til/fra tit, hvis du reelt ikke gør. 
Hvis du f.eks. fakturerer kunden 9 timer om dagen, og dit lejede kontor ligger 30 minutters kørsel i modsat retning, og du ikke har noget reelt arbejde du nødvendigvis SKAL lave på det lejede kontor, så lugter det af fusk. 
Og så kan SKAT bedømme at det er fusk, tilsidesætte din vurdering, og vurdere at du er skattepligtig af km-godtgørelsen fra dag 61.

Jeg er selv ramt af 60-dages reglen på de fleste opgaver, så jeg har valgt at have firmabil og blive beskattet af fri bil. 
Dyrt - for jeg kører ikke ret meget privat. 
Men i overenstemmelse med de love Folketinget har vedtaget. 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Udgangspunktet for 60-dages reglen er ikke hvor du starter din kørsel, men hvor du slutter den. Om du kører fra hjemmet eller dit lejede kontor er underordnet - hvis du 60 dage kører ud til din kunde på adresse XX så omfattes du og kan ikke længere få skattefri godtgørelse, med mindre du efterfølgende arbejder i min. 60 dage på en anden arbejdsplads.

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234871

https://www.pwc.dk/da/nyt/publikationer/personalegoder-2017/60-dages-reglen.html

Et forhold som ligesåvel er relevant for dem med split-leasing, hvilket bl.a. er slået fast i en nylig dom, hvor den erhvervsmæssige kørsel i mere end 60 dage til samme adresse, resulterede i fri bil beskatning !

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

i linket fra skat står

Det er kun kørsel, hvor hjemmet er i den ene ende, der bliver talt med i de 60 dage.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)