Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er den korrekte moms udregning?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Skal lige have lidt hjælp til et moms spørgsmål. 

Lad os antage, at jeg sælger mine produkter på kommission, så hver gang der bliver foretaget et køb, så får salgskanalen 20% af beløbet for at skaffe salget. 

Mit spørgsmål er så, hvordan fungerere det med moms?

Hvis salgsprisen er 300kr. Er det så scenarie 1 eller 2?


Scenarie 1: Salgspris 300kr heraf skal jeg betale moms af 300kr... 300*0,8 = jeg betaler 60kr i moms. 

Scenarie 2: Salgspris 300kr heraf skal jeg betale moms, efter de har trukket deres kommission, dvs. 300*0,8 = 240kr til mig. 
240*0,8= jeg betaler 48kr i moms?

Nogle der kan hjælpe med om det er scenarie 1 eller 2, der er den rigtige?

Tak på forhånd. 

MT Grafik, kontakt os over en pm, hvis du mangler grafisk materiale. Altid no cure no pay  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må afhænge af jeres aftale som jeg ser det. Kunden skal naturligvis opkræves 60 kr moms hvis varen sælges til kunden for 300 kr inkl moms. Det er mere spørgsmål om hvem skal betale de 60 kr - er det sælger med 12 kr og dig med 48 kr
Hvad du skal have af de 300 kr - har ikke som sådan med momsen at gøre, den er altid de 60 kr som kunden betaler - men fakturerer du / eller får afregningsbilag på 240 kr - ja så fakturerer du 240 kr inkl. 48 kr moms - og de 48 kr trækker sælger fra som købsmoms - i salgsmomsen på 60 kr - og ender med 12 kr netto i moms - og sådan ville jeg gøre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)